avatar

Entre la vida i la mort

El “rey de los gatos” debajo del puente de La Salve junto a su compañera muerta (Luis Calabor)Moltes vegades, quan parlem de fotoperiodisme, ens vénen al cap les imatges dels grans fotògrafs internacionals, que són capaços de donar la volta al món a la recerca d’una injustícia multicultural i fotogènica. O dels reporters de guerra, que no dubten en descarregar desenes de targetes de memòria mentre centenars de persones armades fan el mateix, però amb plom. Ara bé, el fotoperiodisme també és la menys èpica tasca dels fotògrafs de diari, dels fotògrafs de revista, que cada dia han d’enfrontar-se amb la crua realitat que els envolta, per a poder guanyar-se el jornal. D’aquest fotògraf més desconegut, o més malconegut, ja vam parlar-ne fa un dies, arran d’un bloc d’anècdotes i experiències. Avui, però, el que volem presentar, és un altre bloc, aquest cop un bloc molt especial: un bloc que recull trenta anys de treball fotoperiodista.

I és que el fotoperiodisme de diari, treballat amb perseverància, també dóna fruits saborosos, malgrat que siguin de maduració lenta. En aquest cas, l’autor n’és Luis Calabor, famós en el gremi dels fotoperiodistes bascos per ser sempre el primer que arribava als escenaris dels fets. “Fotoperiodista de sucesos“, com es descriu ell mateix, al seu bloc recentment estrenat podeu trobar-hi imatges realment impactants: un atemptat amb cotxe lapa encara flamejant, accidents de cotxe amb ferits, els ferits d’un tiroteig entre un escorta i un guàrdia de seguretat, uns metges intentant salvar una persona que ha patit una sobredosi…

Totes les imatges, això sí, i malgrat que puguin semblar frívoles, o excessives, sempre duen a sobre una gran càrrega humana. Potser, aquest és el gran art del fotoperiodisme: que una imatge, realment, valgui més que mil paraules.

 

Comentaris

No estan permesos els comentaris.