avatar

Màrqueting Online “Update 3.1”

Com ja sabeu el proper dissabte 27 de novembre en Joan Vendrell ens farà un taller dividit en dues parts, al mati Màrqueting online per fotògrafs i a la tarda Gestió del flux de color.

Encara queden places lliures per assistir a aquest taller tan interessant, en el que s’exposarà informació molt útil quant a les estratègies òptimes per divulgar la nostra feina a través de la xarxa i sobre els problemes o dubtes que tinguem a l’hora de configurar el nostre equip per obtenir una reproducció fidel dels colors.

El passat divendres 12 de Novembre en Joan també va  realitzar aquest mateix curs de Màrqueting Online “Update 3.1” al Centre Internacional de Premsa de Barcelona (Col·legi de Periodistes) amb molt bona acollida. Cinc intenses hores amb un total de 27 assistents que varen participar de ple amb les seves opinions, dubtes i comentaris.

Per tal de fer un tast previ de les qüestions que es tractaran a la primera part del taller, reproduïm un article d’en Joan Vendrell, prèviament traduït.

Guanyar diners amb la fotografia venent gratis i utilitzant la porta lateral

D’acord, és un titular cridaner i sensacionalista però no per això menys cert! El model de negoci del “Gratuït” creixerà i així ho està demostrant, entre d’altres, Google amb els seus serveis gratuïts. La pregunta és: com guanyes diners si ofereixes serveis gratuïts? La resposta és: “per la porta lateral”

Aclariment: no ho dic ni m’ho invento, això funciona així, el que proposo en el post és aplicar-ho al nostre mercat fotogràfic.

Quan els diaris com The New York Times van emprendre el “negoci” a Internet oferien el seu diari en línia a través d’una subscripció (pagant, vaja). Això els va fer perdre milers de lectors acostumats a no pagar pels continguts en línia, van aixecar murs i la van espifiar. Fins que es van adonar que el model de negoci era un altre: oferir el periòdic gratis i guanyar diners per la porta lateral, aprofitant els milers de “nous” clients que consultaven la seva versió en línia per guanyar diners amb publicitat. La seva obertura va fer que poguessin aprofitar millor la indexació a Google, més enllaços i clics, que signifiquen més trànsit.

Ryanair s’ha fet famosa pels seus vols lowcost. Amb aquests preus tan baixos la gent no es queixa que els seients siguin estrets o que només voli a aeroports secundaris. En canvi, ofereix publicitat en els seus vols, cobra per pagar amb targeta, per l’equipatge, etc. Utilitza la porta lateral.

Si anem al món fotogràfic, Vicent Laforet va realitzar aquells famosos vídeos amb la Canon 5D MKII en Full HD i va ser, en certa manera, una bona publicitat per a Canon. Els va fer gratuïts com a projecte personal que va mostrar en el seu bloc (Canon no li va pagar). Posteriorment, en veure la bona acceptació del seu treball, Canon contacta amb ell. La porta lateral una altra vegada.

La qüestió és que encara que molts de vosaltres, i jo mateix, ens movem en un altra escala, això no significa que no puguem aplicar aquest model de negoci que funciona.

Seguim amb el mercat dels mòbils i Google amb el seu sistema obert “Android”: grans fabricants que estaven amb els pantalons als genolls a causa de l’iPhone han vist la seva salvació en el sistema operatiu de Google per Smartphones. Google va darrere del reconeixement de veu, de la creació de llistats d’empreses i diverses línies de negoci, totes relacionades amb els dispositius mòbils i us asseguro que ja sap molt bé com guanyar-hi diners a través de la porta lateral.

Fa temps, quan llegia un article com aquest que acabo d’escriure, esperava trobar la resposta al misteri. No hi ha secrets! Darrere de tot hi ha feina, pensar en com podem aplicar aquest model de negoci, en si ens interessa, descobrir si hi ha “porta lateral”… En fi, ànims!

Tots els vostres comentaris seran benvinguts i segur que complementaran d’una manera o altra aquest article.

Traducció de l’article Ganar dinero con la fotografía vendiendo gratis y utilizando la puerta lateral de Joan Vendrell.

A continuació podeu veure una sèrie d’enllaços als diversos articles sobre màrqueting i xarxes socials que ha escrit en Joan i que espera que us puguin ajudar, als que vinguin i als que no. Ens veiem el dissabte vinent.

 

Comentaris

Font RSS dels comentarisUn comentari a “Màrqueting Online “Update 3.1””