avatar

Genealogies de la Fotografia, amb Manolo Laguillo

En Manolo Laguillo, amb qui hem tingut ocasió de fer una parell de tallers a espaifotografic, és catedràtic de fotografia a la Facultat de Belles Arts de Barcelona i en aquesta ocasió ofereix un seminari que us pot interessar-vos si sou dels que doneu importància al coneixement de qui ens ha precedit, de la història de la fotografia, del perquè del sorgiment de corrents artístiques o trobeu exagerada la importància que li donem a la qüestió tècnica, als aparells i a l’edició digital.

(El Javascript està desactivat o tens una versió anticuada del Adobe Flash Player. Sisplau, instal·la la darrera versió del Flash Player.)

Aquí podeu veure al Manolo Laguillo contestant al Josep Bou, amb qui tindrem ocasió de participar en el taller de fotografia de nu intimista del proper dia 19 de maig.

Genealogies de la Fotografia. Sis Fotògrafs Fonamentals (I)

18 hores de treball amb Manolo Laguillo

  1. Eugène Atget (1857-1927)
  2. Edward Weston (1886-1958)
  3. Lewis Hine (1874-1940)
  4. André Kertész (1894-1985)
  5. August Sander (1876-1964)
  6. Josef Sudek (1896-1976)

Cada un d’aquests sis fotògrafs està en l’origen d’una tendència, d’un moviment, d’una manera, reuneix en la seva obra una tradició i, alhora, inaugura una altra. Cada un té el seu arbre genealògic propi, amb línies visibles però també subterrànies, que uneixen entre si a les diferents fornades de fotògrafs, a les successives generacions. Ells ens donaran peu per recórrer la història de la cultura dels dos últims segles.

La importància dels sis fotògrafs dels que ens ocuparem és indiscutible. Això és així no només perquè el seu treball resta eloqüent per a nosaltres, tingui alguna cosa a dir-nos, sinó perquè també ho va ser per als nostres immediats predecessors, i per als que, al seu torn, els van precedir a ells.

Els criteris per escollir són els següents:

  1. Que hagin donat origen a una línia de treball, a un tarannà fotogràfic.
  2. Que estiguin representats tant el vell com el nou continent, per intentar compensar la hegemonia de la fotografia dels EUA, d’evident naturalesa.
  3. Que la seva florida acabi abans de la Segona Guerra Mundial.
  4. Finalment, que existeixi una afinitat entre el seu treball i el que s’està fent ara.

Un terç del temps de cadascuna de les sessions estarà dedicat a construir les constel·lacions de fotògrafs que s’agrupen al voltant de cada un d’ells (Cartier-Bresson, Walker Evans, Alfred Stieglitz, Álvarez-Bravo, Bill Brandt, Harry Callahan, Robert Doisneau, Eugene Smith…), a traçar les seves respectives línies genealògiques, encara que en un segon lliurament hagi ocasió de que ens centrem en ells.

Deixem pel final el referir-nos al que segurament és el més original d’aquest seminari: la aproximació a aquests fotògrafs la farem fonamentalment des de la pràctica de l’ofici. Per què van prendre les decisions que van prendre? De què alternatives van disposar? Amb quins procediments treballar? Com planificar el seu treball? Podrien haver fet el que van fer un altre nom?

6 sessions de treball, 3 hores per sessió, 15 participants, un seminari amb Manolo Laguillo

14, 15, 21, 22, 28 i 29 de maig de 2012, de 19 a 22 h

Galeria H2O
Verdi 152, Barcelona
93 415 18 01

 

Comentaris

No estan permesos els comentaris.