avatar

ValidFotoBCN sorteja dues fotografies del M. Yamamoto

"Box of Ku" 3752 de Masao YamamotoEls amics de la Galeria Valid Foto BCN ens sorprenen tot sovint amb magnífiques exposicions d’insuperable qualitat i interès. Així ho varen fer fa poc amb l’exposició retrospectiva de l’obra de Masao Yamamoto, que hem dit diverses vegades  que no us podeu deixar perdre, ara encara ens han deixat més sorpresos amb la noticia del sorteig d’un parell d’obres d’aquest magnífic fotògraf.

Hem reproduït el textos integres, perquè pensem que val la pena que llegiu l’escrit de la Galeria, les bases del sorteig que expliquen com ho heu de fer per aconseguir les butlletes per participar en el sorteig de les obres i finalment un escrit del propi autor. També ho podeu llegir en el document pdf enviat per la Galeria.

La Galeria Valid Foto BCN vol agrair la resposta a l’exposició del fotògraf japonès Masao Yamamoto. Per a tot l’equip de la galeria, l’exposició ha implicat un any de treball: des de que vam contactar amb el fotògraf, fins que la vam inaugurar el passat 28 d’abril del 2012. Ha estat una cosa molt especial per a nosaltres, per la devoció que sentim cap aquest fotògraf i pel fet que la immensa majoria del públic que ha visitat la galeria hagi compartit aquesta devoció amb nosaltres.

El fotògraf va escriure un text en ocasió d’aquesta exposició, en què reflexionava sobre els esdeveniments de l’11 de març al nord-est de Japó: el terratrèmol, el tsunami i la catàstrofe nuclear que va originar. Tant el seu text, com el seu treball, apunten a un equilibri de por i respecte cap a la naturalesa que sembla que cada cop som menys capaços de mantenir. Hem vist que aquest missatge ha arribat a través de les seves imatges a molts dels que heu visitat la galeria.

En vista d’aquesta situació, se’ns va acudir sortejar una imatge per ajudar, encara que fos de forma simbòlica, als damnificats en el desastre del Japó i d’altra banda ajudar a que algú (un afortunat/a) es pogués quedar amb una de les imatges de Masao per un preu també simbòlic. Quan comprem per a la galeria una de les imatges amb la intenció de fer aquest sorteig, li demanem permís al fotògraf explicant la nostra idea. Masao ha respost amb escreix a la nostra iniciativa, donant una foto més perquè en lloc d’un/a, l’afortunat/a siguin dos. No només l’hi agraïm sinó que el respectem encara més en comprovar que és coherent amb el que ell mateix predica: Si els artistes i creadors deixem que ens dominin les idees que prioritzen l’interès econòmic, estem justificant aquesta societat actual dominada primordialment per l’econòmic i, en aquestes circumstàncies, és difícil trobar l’atractiu per a la creació.

Gràcies i sort!
Galeria Valid Foto BCN

Bases del sorteig

  • Es sortejaran dues imatges: “Box of Ku” #752, cedida pel fotògraf i autor de les fotos Masao Yamamoto explícitament per al sorteig i “Nakazora” #966, cedida per la Galeria Valid Foto. El preu de cada butlleta és de 10 euros.
  • El 50% dels beneficis recaptats es donarà als damnificats pel terratrèmol, tsunami i desastre nuclear de Japó de l’11 de Març del 2011.
  • Cada persona pot comprar tantes butlletes com desitgi, a través d’Internet o directament a la galeria.
  • Totes les butlletes comprades, tant directament com a través d’Internet estaran dipositades en una urna a la vista del públic a la galeria Valid Foto.
  • El sorteig serà el dia de l’última visita guiada,  el 12 de juny del 2012 a les 7:00 pm, a la galeria Valid Foto.  Dues persones del públic extrauran dues butlletes de l’urna, una per determinar el guanyador de la primera foto i l’altra pel guanyador de la segona.
  • El nom dels guanyadors serà publicat en la nostra pàgina a Facebook i el nostre web després de conèixer el resultat.
  • És imprescindible que al comprar el butlleta la persona participant faciliti a la galeria el DNI o passaport, juntament amb el seu número de telèfon o correu electrònic. La Galeria farà servir aquestes dades únicament per posar-se en contacte amb els guanyadors/es i comprovar la seva identitat.
  • L’últim dia per comprar una butlleta a través de correu electrònic és l’11 de Juny del 2012 a les 7:00 pm, hora espanyola. És a dir, 24 hores abans del sorteig. No s’acceptarà cap petició de compra a través d’Internet després de la data i hora indicats.
  • Per comprar la butlleta a través d’Internet el procediment és el següent:
    • Enviar un correu al compte d’ info@validfoto.com amb l’assumpte: CONCURS. En el correu cal especificar: Nom, DNI, telèfon i la quantitat  de butlletes que es volen comprar.
    • Nosaltres enviarem un correu a través del qual es podrà pagar l’import especificat usant un compte de Paypal o directament amb targeta de crèdit usant connexió segura. Quan s’hagi completat la transacció i ens arribi l’avís, enviarem un correu al comprador especificant el/s número/s que se li han assignat i que han quedat dipositats a l’urna.

De part de l’equip de Valid Foto, us agraïm la vostra participació i us desitgem molta sort.

Una petita i tranquil·la existència

"Nakazora" #966 de Masao YamamotoDe vegades, gràcies a Déu, he rebut algun comentari agradable sobre la meva obra com aquest que deia: en el transcurs de l’espai i el temps, Yamamoto aconsegueix captar a la perfecció l’elegància i el refinament de certs moments, d’instants que molta gent ha visualitzat o volgut visualitzar.

La vida al bosc fa que cada dia senti vivament que l’ésser humà és una part intrínseca de la naturalesa. Amb aquesta sensibilitat veuen la llum les meves obres. Després de molt de temps intentant plasmar fermament sobre paper tota la varietat de símbols o representacions d’una natura que em sorprèn cada dia de mil maneres diferents, tota crítica em sembla summament adequada. Em proporciona una enorme felicitat el constatar que amb tan sols 20 anys de carrera com a creador pugui gaudir d’aquest tipus d’entesa i comprensió per part d’altres persones.

L’11 de març de l’any passat va tenir lloc al nord-est del Japó la terrible envestida del tristament conegut terratrèmol i posterior tsunami, causants de gravíssims danys a la població, d’entre les conseqüències, la pitjor va ser l’eventual fissió nuclear esdevinguda a les centrals nuclears de la província de Fukushima, convertint aquest incident en un segon Chernobyl, cosa que l’honrat i íntegre Japonès del carrer havia vingut tement des de feia ja molt de temps. Després d’aquest terrible i greu succés, ha anat arribant a Japó molta ajuda al costat de l’ànim i l’alè de tot el món. Com a Japonès voldria aprofitar aquest espai per transmetre el meu més sincer agraïment.

A partir d’ara els Japonesos hauríem de pensar en la forma de correspondre a l’ajuda rebuda des de tantes i diverses parts del món. Lamentablement, el món polític i els centres de poder econòmic i financer de Japó estan dominats per grups de persones en què predomina l’egoisme i l’avarícia. Per tant, en l’actualitat és difícil albirar des d’aquests estaments oficials actituds que afavoreixin el debat i la crítica per intentar millorar la societat i les condicions tant a Japó com en el món en general.

Avui, però, he pogut llegir un article de l’escriptor i premi Nobel Japonès Kenzaburo Oe al diari nipó “Asahi Shimbun”, article que subscric i comparteixo totalment. Kenzaburo Oé, que sempre acostuma a fer sonar l’alarma amb referència a la situació del Japó, escriu en aquest article sobre la seva total identificació amb l’escrit pel comentarista i especialista en política, Sr Yoshikazu Sakamoto, que escriu per a la revista “Sekai” (món) publicada per la prestigiosa editorial “Iwanami Shoten”. En el seu article a “Sekai” Sakamoto escriu: Nosaltres els japonesos estem davant del moment i l’oportunitat de poder canviar la nostra manera de viure, el nostre estil de vida quotidiana dominat per l’egoisme i el envaniment, de buscar el camí per crear un model millor, més ideal, global i integrador per compartir amb la resta de la societat.

Les terribles conseqüències produïdes pel terratrèmol i el posterior desastre provocat per la negligència de l’ésser humà ens fan pensar i conviden a una profunda reflexió “Mentre el món polític i poderós sector financer nipó es troben presos per interessos econòmics i estan perdent paulatinament tot sentit de dignitat humana, hi ha també naturalment en el Japó d’avui dia molts creadors i artistes que, com Kenzaburo Oe, expressen lliurement i amb tota lògica la seva opinió, lliure d’interessos creats i partidistes.

Els artistes potser puguem sentir sovint una certa sensació de impotència davant crisi i desastres naturals, ja que és difícil lluitar contra aquestes tragèdies i salvar la gent damnificada només amb el concurs de les nostres obres, però podem sentir-nos orgullosos de no cedir davant els innombrables interessos econòmics creats i, per tant, intentem expressar-nos i ajudar traslladant la nostra opinió i filosofia. Si els artistes i creadors deixem que ens dominin les idees que prioritzen l’interès econòmic, estem justificant a aquesta societat actual dominada primordialment per l’econòmic i, en aquestes circumstàncies, és difícil trobar l’atractiu per a la creació.

Nosaltres, els artistes, tenim l’obligació d’intentar proposar constantment coses diferents, coses noves, sinó, no hi ha “raó de ser”. Des dels terribles esdeveniments del passat 11 de març, sento cada vegada amb més força que formem simplement una molt petita part de la natura i, sense l’arrogància de pretendre conservar-la i protegir-la, rés perquè se’ns permeti viure-hi, formant part activa d’aquesta.

Aquest és realment el sentiment, la sensibilitat que domina la meva obra. L’economista francès Daniel Cohen deia que possiblement ens trobem ja en l’alba d’una època en què s’establirà una nova relació entre l’ésser humà i la natura, una nova forma de interacció gràcies al fenomen de la digitalització i la revolució biogenètica.

Però a mi i crec que a la majoria dels japonesos, aquesta afirmació sobre “Una nova relació entre l’ésser humà i la natura” ens produeix una estranya sensació. A diferència del món occidental, on sembla prevaler la idea de oposició entre l’ésser humà i la natura, al Japó sempre ha existit instintivament un profund sentiment de por i respecte cap a la mateixa. Per això vam crear des d’un principi un profund vincle de convivència amb aquesta. No obstant això, al Japó actual, aquest ancestral sentiment d’arrelament a la naturalesa s’està perdent de mica en mica o potser ja hagi desaparegut del tot.

La demostració que els japonesos estan perdent el respecte a la naturalesa pot trobar perfectament, com a exemple, en la manca de una veritable corrent crític a la construcció en el seu moment de centrals nuclears ubicades en zones proclius a moviments sísmics i susceptibles de rebre tsunamis.

Sento que el canvi en la societat s’està produint més aviat a través de la relació entre persones, en lloc d’entre natura i ésser humà. La naturalesa es limita a observar tranquil·lament com aquest ésser humà atempta estúpidament contra esta. En la meva obra intento plasmar imatges que expressin, segons el meu punt de vista, contes curiosos del món de la naturalesa, en la qual incloc en ser humà, en paper fotosensible i amb el màxim de bellesa i rigor possibles.

Per a tots aquells que visitin i apreciïn la meva obra, espero poder traslladar, a través de la mateixa, el meu profund respecte i veneració cap totes les coses que existeixen en aquest món.

Yamamoto Masao
30 de gener de 2012

Les dues fotos que il·lustren l’article son les que es sortegen, “Box of Ku” i “Nakazora”

 

Comentaris

No estan permesos els comentaris.