Consultes i comentaris

Sessió pràctica de fotografia de nu en estudi i exteriors, tutelada per Joan Porredon. Comptem amb la model Mery Ramos.

Consultes i comentaris

EntradaAutor: espaifotografic Data: dl. ago. 01, 2011 11:44 am

Obrim aquest fil per tal que pugueu consultar els dubtes que tingueu o preguntar qualsevol qüestió relacionada amb la sessió. Tan nosaltres com en Joan Porredon estarem encantats de respondre les vostres consultes.
espaifotografic

Entrades: 844
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 9:21 pm

Re: Consultes i comentaris

EntradaAutor: Porre Data: dl. ago. 01, 2011 2:57 pm

Copio una part del comentari que vaig fer a la notícia de portada:

...en ser una sessió pràctica, el meu “tutelatge” es limitarà a donar el suport logístic i guiar-vos pel fantàstic món de la llum d’estudi i les seves possibilitats. Guiar-vos vol dir que puc ajudar, assessorar, fins i tot aconsellar davant la vostra sessió. La qual cosa vol dir que seria convenient que vinguéssiu el dia 10 amb els deures fets i tenir pensada, o tenir certa aproximació de la idea que teniu al cap per a realitzar les vostres fotografies. Penso més aviat en la idea i intencionalitat, no pas tant amb l’esquema de llum que, si el teniu clar, benvingut sigui. Si feu una ullada a les fotografies de la Mery pot ser una bona font d’inspiració, si és que us fa falta, clar!
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Jasdg Data: dl. ago. 01, 2011 3:36 pm

Estava pensant en això que dius, Joan i si cada un dels participants té una idea (que en principi podria ser diferent, es clar) com es pot adequar cada esquema de llum als participants? De manera que no sigui un handicap per a la sessió en establir molts canvis d'il luminació. (ho dic des de la més absoluta ignorància en el tema d'il luminació) :roll:
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: Porre Data: dl. ago. 01, 2011 4:20 pm

Precisament. José-Angel, Si sabem les intencions de cadascú podem planificar millor l'ordre d'intervenció en funció dels canvis de llum. Potser hi ha diferents projectes que poden compartir il.luminació. O d'altres que es poden adaptar a qualsevol tipus de llum... en tot cas, tenir pensades les coses, sempre és un benefici de cara a aprofitar la sessió.
Porre
Amic d'EF

EntradaAutor: Jasdg Data: dl. ago. 01, 2011 4:58 pm

Ok, està clar. Gràcies Joan!
Jasdg
Amic d'EF

EntradaAutor: isaac Data: dl. ago. 01, 2011 6:38 pm

des de que m'he apuntat i ef m'ha confirmat he mirat la plana web de la model i altres fotografies de nu.
la veritat és que mai he fet foto d'estudi ni de despullats. la meva logística és nul·la però tinc moltes ganes d'aprendre, absorbiré més que una esponja.
va bé saber que planificaràs la il·luminació i la sessió depenent del què voldrà cadascú perquè així podrem veure també com treballen els companys, què volen i quins resultats obtenen.
ja tinc nervis només de pensar en la sessió perquè si que estic nu en coneixements d'estudi, d'il·luminació i de treballar amb una model.
segur que li traurem molt de suc. ;)
isaac
Amic d'EF

Entrades: 864
Membre des de: dt. nov. 04, 2008 7:39 pm
Ubicació: Badalona

EntradaAutor: francisco Data: dl. ago. 01, 2011 11:23 pm

Hola! Bona nit a tothom!!!
Doncs Joan, et comento les meves idees... havia pensat em fer servir la llum per modelar les curves de la Mery, amb una llum molt pobre, per a nomes visualitzar el contorn de la seva figura.

Un altra, totalment al contrari que l'abans, sería amb molta llum, per intentar provacar una clau alta...pero aixó no se si sería millor fer-ho al PS.

¿que penseu?
Francisco Sanchez
web: http://www.franciscosanchez.net
francisco

Entrades: 4
Membre des de: dt. maig 18, 2010 5:55 pm

EntradaAutor: Porre Data: dl. ago. 01, 2011 11:55 pm

francisco ha escrit:Hola! Bona nit a tothom!!!
Doncs Joan, et comento les meves idees... havia pensat em fer servir la llum per modelar les curves de la Mery, amb una llum molt pobre, per a nomes visualitzar el contorn de la seva figura.

Un altra, totalment al contrari que l'abans, sería amb molta llum, per intentar provacar una clau alta...pero aixó no se si sería millor fer-ho al PS.

¿que penseu?

Francisco, quan dius una llum "molt pobre" et refereixes a usar només una font de llum de contra que generi només la silueta de la model? Entendríem que seria una clau baixa, oi?

Al PS pots fer tot el que vulguis i puguis, però si ho podem enllestir en la presa de la imatge, molt millor, no? i més en una Clau Alta on la subtilesa dels matisos es registren molt millor a la càmera que al PS... almenys jo aniria per fer-ho a la càmera, sempre hi seràs a temps a polir-ho al PS si fa falta...

Gràcies!

No estava previst així però, ja que el Francisco ho ha fet molt amablement, si voleu usar el fil per comentar les vostres idees serà una bona manera de planificar la sessió i preparar el material de llum necessari... Hem de ser concients, però, que si som 18 i fem 18 esquemes de llum diferents (molt diferents) estarem més estona canviant la llum que fotografiant... potser l'ideal seria poder simplificar totes les propostes en tres o quatre esquemes de llum bàsics que podem afinar en cada cas, clar ;)
Porre
Amic d'EF

EntradaAutor: Jasdg Data: dt. ago. 02, 2011 11:01 am

Jo diria, arribats a aquest punt que fossis tu mateix, Joan, qui planifiqués el tema il luminació (4 esquemes per exemple) i cada un a partir d'aquests esquemes es muntés el seu projecte o idea. D'aquesta manera potser s'optimitzaria el temps, no? (Prendre això com una aportació al tema, només :roll: )

Epp! Francisco, no sabia que voltejades per aquí! Ens veurem! :D
Jasdg
Amic d'EF

EntradaAutor: francisco Data: dc. ago. 03, 2011 1:05 am

Si Joan, quan dic llum molt pobre en referia a un sol punt de llum.

Hola Jose-Angel, si ens veurem alla, o si no millor a Sant Boi.
Salutacions!
Francisco Sanchez
web: http://www.franciscosanchez.net
francisco

Entrades: 4
Membre des de: dt. maig 18, 2010 5:55 pm

Següent

Torna a: Sessió pràctica de nu setembre 2011

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant