Casament (show)

Si et tira el retrat, les fotos de gent posant o fent, el reportatge social... Aquest és la teva secció!

Re: Casament (show)

EntradaAutor: tere Data: dc. maig 07, 2008 12:09 pm

Juanlopez, haig de conferssar que ni ho he fet ,ni ho faig mai. El que faig es convertir a sRGB i donar-li´s 900 px de mida. Quan em surt la pantalla de guardar para web em perdo amb tantes opcions i no se que haig de triar (tinc el CS3)
tere
Amic d'EF

Entrades: 805
Membre des de: dv. març 28, 2008 10:12 pm
Ubicació: Les Borges del Camp

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dc. maig 07, 2008 12:51 pm

Tere, és important que facis servir aquesta funció del Photoshop ja que precisament és la manera d'obtenir arxius JPG més compactes, adequats per penjar a la web. Les opcions de la pantalla "Guardar para la web" et permeten trobar el compromís òptim entre qualitat i tamany d'arxiu per cada imatge.

Pel cas que ens ocupa, fotografies, et pots limitar al format jpg i ignorar les altres possibilitats. Assegurat que la casella "Optimizado" està marcada. A la dreta del desplegable "Ajuste preestablecido" veuras una doble flecheta. Si fas clic a sobre se t'obrirà un menú. En aquest menú assegurat de marcar l'opció "Convertit en sRGB". Al fer-ho així, ja no caldrà que et preocupis de fer la conversió a sRGB, doncs ja se n'encarregarà el Photoshop sempre que demanis "Guardar para la web..."

L'únic control que t'interessa és el desplegable "Calidad", on hi fixes el grau de compressió de la imatge. A la finestra de previsualització (pestanya "Optimizada" activada) hi veuràs el resultat que hi obtens al canviar el valor de compressió i, a sota a l'esquerra, el tamany de l'arxiu que estas creant. Així, només cal que provis valors de compressió fins que arribis a un equilibri entre qualitat de imatge i tamany d'arxiu que et plagui. La idea és "el més petit possible, que es vegi el millor possible".

Si fas clic amb el botó dret sobre l'estimació de tamany de l'arxiu s'obre un menú on, entre d'altres coses, pots establir la velocitat de connexió teòrica per que el Photoshop et digui (aproximadament) quant temps trigarà en descarregar-se al teva imatge des de internet.

Les altres pestanyes de la finestra de previsualització et permeten veure a la vegada 2 o 4 versions de la mateixa foto per tal que puguis comparar diferents valors de compressió.

Finalment, quan desis l'arxiu evita l'ús de caràcters "especials" al nom que li donis. Fes servir els caràcters a..z, A..Z, 0..9, - (guió) ó _ (guió baix) i evita espais, "ç", "ñ", accents, etc. Això t'estalviarà possibles problemes amb els enllaços a les imatges.

Espero haver-me sabut explicar prou clarament i que aquest rotllo et sigui útil.
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: tere Data: dc. maig 07, 2008 1:03 pm

Gràcies Juanlopez, no saps com t´agraeixo la detellada explicació que m´has donat. A partir d´ara ho faré així.
tere
Amic d'EF

EntradaAutor: JaumeGS Data: dc. maig 07, 2008 9:02 pm

Juanlopez, crec que els admis haurien de considerar el post de "guardar para web" copm un candidat a tenir un espai en els tutorials. Potser necessitaria una mica d'ajuda visual però segur que seria utilitzat.
JaumeGS

Entrades: 70
Membre des de: ds. abr. 05, 2008 7:32 am

EntradaAutor: joan trujillo Data: dc. maig 07, 2008 9:46 pm

Tornant amb les fotos
tere ha escrit:Hi ha fotògrafs que neixen amb aquesta visió especial que els fa veure una bona foto amb una sola mirada. D´altres necessitem esforçar-nos "una miqueta" més.El que tinc molt clar es que per aquests desafortunats la única manera de acostar-nos a tenir un resultat que ens satisfagui és el treball i la capacitat de saber veure els nostres errors per tal de superar-los. Es per això que m´agrada que sigueu sincers, doncs una simple reflexió vostra em pot fer obrir els ulls i plantejar-me temes que d´un altre manera, passaria per alt.

D'acord, pero quan tens la tecnica i la teoria has d'oblidar-la al moment de disparar, deixar que l'instint surti. Evidentment aixo nomes passarà quan la tecnica i teoria estiguin molt treballades, pero mai han de tapar la intuició . He he trovat aquesta lectura "filosofica" que ems sembla interessant (en angles peró sorry):
Zen and the Art of Photography
joan trujillo

Entrades: 2834
Membre des de: ds. març 29, 2008 11:50 am

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dc. maig 07, 2008 11:26 pm

Truji, m'ha agradat molt la lectura recomanada. Al fil d'això, m'atreveixo a reproduir unes frases d'en Cartier-Bresson:
Per representar el món cal sentir-se implicat en el que es captura a través del visor. Aquesta actitud requereix concentració,sensibilitat i sentit de la geometría. Es tracta de fer coincidir l'ull, el cap i el cor en un gest que permet captar la realitat per sorpresa

La càmera és un quadern d'esbossos, l'instrument de la intuïció i l'espontaneïtat, la propietària de l'instant

Us recomano molt la lectura del seu petit llibre "Fotografiar del natural" (Ed. Gustavo Gili). De fet, amb aquesta discussió m'han entrat moltes ganes de tornar-lo a llegir!
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm

EntradaAutor: tere Data: dj. maig 08, 2008 9:20 am

Gràcies a tots dos per les lectures recomanades.
tere
Amic d'EF

Anterior

Torna a: Gent, persones i personatges

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant