Sessió d'estudi

Si et tira el retrat, les fotos de gent posant o fent, el reportatge social... Aquest és la teva secció!

Sessió d'estudi

EntradaAutor: laura Data: dv. maig 16, 2008 1:08 pm

Ahir a classe de fotografia vam fer una pràctica d'il·luminació i retrat. Aquest és el resultat:

Autoretrat
Layout

(el resultat de debò no és aquesta miniatura aixafada, eh? :) Cal fer zoom)
laura

Entrades: 86
Membre des de: dt. maig 13, 2008 2:45 pm

Re: Autoretrat

EntradaAutor: jordibertran Data: dv. maig 16, 2008 1:22 pm

No se si són manies meves però veig els ulls una mica tous d'enfoc. En un retrat crec que justament això no ha de fallar. Prova de fer un enfoc selectiu només dels ulls.
A banda, no se si t'has fixat que hi ha un fil obert sobre els autoretrats al fòrum.
Visiteu el meu fotobloc. http://www.jordibertran.com/blog
jordibertran

Entrades: 435
Membre des de: ds. març 29, 2008 11:41 pm
Ubicació: Mataró

EntradaAutor: Pep Data: dv. maig 16, 2008 1:22 pm

Hi ha una cosa que no m'agrada i que abans es mirava molt i que certament crec que es una norma a seguir. Està (o estava) mal vist que hi hagin dos reflexos als ulls, mes que res perquè fa una sensació estranya, es molt mes natural amb un de sol.
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: laura Data: dv. maig 16, 2008 1:41 pm

jordibertran, tens tota la raó amb això dels ulls. Gran error no haver-ho detectat abans! I d'altra banda, no m'he recordat del fil dels autoretrats, esborro aquest missatge i el moc allà? Em sap greu perquè llavors es perdran els vostres comentaris, no? :(

pep, també tens raó. Els reflexos són les finestres de llum que vam posar als flaixos per tal de fer la il·luminació més suau. Hi ha alguna manera de tenir la mateixa il·luminació i que no es veiessin, o s'ha d'arreglar a base de Photoshop?
laura

Re: Autoretrats

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dv. maig 16, 2008 3:43 pm

No està gens malament, però trobo que potser hi ha massa ombra a la part de dalt del cabell. Per altra banda, la postura no és gens afavoridora: estàs força encorbada cap al davant i quedaria molt millor amb l'esquena ben recta. No vull dir rígida si no allò que ens deien les avies: nen, seu bé que et quedara gepa! ;)

En comptes de una pose tant frontal, que tal una mica de tres-quarts mirant cap a la càmera, suggerint una diagonal amb les espatlles i el cap molt lleugerament tombat?
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm

Re: Sessió d'estudi

EntradaAutor: Pep Data: dv. maig 16, 2008 4:48 pm

Hola Laura

On estudies, si es pot dir es clar?

Suposo que deu ser com un primer exercici per ensenyar esquemes d'il·luminació i tal, però si no es una cosa molt concreta no es faria així en un retrat. Lo que es fa generalment es acostar-ne molt mes un que el altre i donar-li mes força també, la proporció de llum ja seria cosa teva, això es tot un món.
Has de tenir en compte una cosa, com mes a prop estan les finestres mes difusa es la llum, quan mes lluny mes puntual. Mes puntual vol dir que fa les ombres mes dures, encara que amb finestres això no ho lograras, es teòric. Amb paraigües si que tindries ombres mes dures. Llavors també hauries d'evitar els dos reflexos als ulls. I fer proves, moltes proves, que es realment com se'n aprèn.

Aquí tens una utilitat online (Light Cage) que et permetrà fer proves virtuals, be, no es gaire meravellós però vaja.

Potser la Tere, que això si que ho domina te'n pot dir mes coses sobre il.luminació d'estudi.

Pep
Amic d'EF

EntradaAutor: frank Data: dv. maig 16, 2008 5:20 pm

Hola Laura
Trobo que el resultat és bastant pla en general. Manca una mica de volum. Si partim de que només disposem de 2 flaixos una opció seria fer servir un amb la caixa de llum per donar la il·luminació principal, i per omplir les ombres, on ara tens un dels flaixos, faria servir un porex gran. Al flaix que queda lliure l'hi posaria un reflector estàndard o un con i il·luminaria des de darrera per donar lluentor al cabell i fer que no s'enganxi als fons.
frank

Entrades: 53
Membre des de: dv. abr. 25, 2008 11:16 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: laura Data: dv. maig 16, 2008 5:28 pm

Estudio (si és que se'n pot dir estudiar...) a l'escola municipal d'art de Terrassa. Faig un curs monogràfic de fotografia analògica i digital (fins al març vam fer analògic i ara fem digital). És el primer curs que faig, així que en sé poquet, però n'estic aprenent bastant, i els professors de l'escola són molt bons.

Aquesta foto és de la segona sèrie d'il·luminació que hem fet. La primera va ser una silueta que podeu veure al meu avatar.

La idea d'aquest treball era fer la il·luminació més suau possible i era un retrat frontal. Per això de l'ombra massa fosca damunt el cap, ho haguéssim pogut resoldre amb un altre reflector posat damunt el cap? Em penso que sí, però de tota manera ja no hi havia més mans disponibles, som molt poquets... :(

juanlopez, la propera sèrie planificada era un retrat amb una pose tres-quarts, però més sosa que la que tu em proposes, així que tindré molt en compte els teus comentaris perquè m'han agradat molt!

pep, moltíssimes gràcies pels teus consells, m'ho apunto tot! Em falta aprendre molt i de moltes coses, però la il·luminació és una de les que més he d'estudiar. Passa, però, que per falta de recursos no puc practicar sempre que vull.

Per últim, donar les gràcies a qui hagi canviat el títol del missatge, és més adequat i a més, crec que aquesta foto no està prou treballada com per estar amb els altres autoretrats vostres.
laura

EntradaAutor: tere Data: dv. maig 16, 2008 6:58 pm

Em faig el càrrec de que és una classe per practicar però no puc estar-me de dir el que em falla en aquest retrat.
1- Posse massa frontal. I mala postura del còs.Estaria be la pose frontal si l´expressió fos més seriosa o desafiant,però aleshores aquesta iluminació suau no li aniria bé.
2- Em falta espai per damunt del cap.
3- Em sobre espai per sota.
4-Sobre la iluminació no puc dir res perque no sé si era obligat fer servir aquest tipus de iluminació. Però es una il.luminació massa plana i , com diuen els altres companys, molesten els dos reflexos de la mateixa intensitat als ulls. De totes maneres a mesura que vagis practicant veuràs que es poden fer fotos amb molta força amb un sol llum. De fet la foto que vaig penjar al fil de "blanc i negre amb estil.." està il.luminada amb un sol focus.
Aquesta és el que se´n diu, "una foto típica de carnet".
tere
Amic d'EF

Entrades: 805
Membre des de: dv. març 28, 2008 10:12 pm
Ubicació: Les Borges del Camp

EntradaAutor: Pep Data: dv. maig 16, 2008 9:35 pm

Mirat això Laura

http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Lessons/Basic_Lighting/Portrait_Indoor/index.html

http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Lessons/Advanced_Lighting/Portrait_Indoor/index.html

aquí tens esquemes d'il·luminació per retrat en interiors, t'agradaràn ja veuràs. El primer son bàsics i el segon mes avançats.

Pep
Amic d'EF

Següent

Torna a: Gent, persones i personatges

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant