Exposició a la Agrupació Fotogràfica de Catalunya.

Exposicions, cursos, tallers, sortides, llibres i revistes de fotografia, fotògrafs, llocs web... Tot el que no cal perdre's i val la pena tenir en compte.

Re: Exposició a la Agrupació Fotogràfica de Catalunya.

EntradaAutor: Porre Data: dl. juny 25, 2012 11:42 pm

Home, no se si qualificaria les meves dues aportacions de contradictòries o de complementàries... Potser el més contradictori és la forma que, per qüestió de temps, no em vaig esplaiar com faig habitualment per explicar-me millor, jejeje.

Moltes vegades ja he manifestat que tinc molt clar quan en una fotografia li fem un processat i quan li fem un retoc. Per a mi, el retoc entraria perfectament dins "la tècnica mixta" i la meva valoració d'un retoc no serà millor ni pitjor només pel fet de ser-ho. El sentit de la meva primera aportació anava per aquí. Noto que moltes vegades volem saber primer com està feta una cosa per poder valorar-la perceptivament (les valoracions més formals ja anirien cap un altre costat). Ho veig semblant a les persones que no volen menjar un plat d'un bon restaurant, si abans no saben ben bé que hi ha i com està fet (només tindria sentit si li pogués provocar alguna al•lèrgia) perdent la possibilitat de poder gaudir del plat sense cap condicionant.

Des de fa un cert temps que he deixat de plantejar-me aquestes coses... i ho he deixat de fer perquè és massa temps buscant una resposta incerta. Tanta incertesa només em porta a pensar que no hi ha cap veritat absoluta... Bé, jo només tinc la meva veritat i procuro ser honest amb les imatges que genero... M’agrada mirar el que fan els altres però no em plantejo gaires coses de si el que veig és, o no, fotografia... Només m’ho plantejo si hi ha alguna manifestació expressa de l’autor que em sembli contradictòria amb el que jo percebo. Que la fotografia ha de representar una veritat objectiva? Que passaria si s’inventés una càmera sensorial que tingués capacitat de plasmar el que un cervell imagina? També fotografiaria el que hi ha, no? Tot i així no seria una fotografia perquè no passaria per un procés fotosensible... Bé, com és costum ja m’estic embolicant...

Amb tot, no vull dir que no defensi que les coses es diguin pel seu nom, que cada autor hagi de saber el què esta fent a cada moment i no tingui cap mena de pudor en manifestar-ho. Un retoc ben fet pot ser deliciós, sigui amb la tècnica que sigui... Photoshop ho facilita. Aquesta ajuda hauria de servir per aguditzar la part conceptual del projecte i potser és aquí on afloren més les mancances...

Em temo que la calor m’afecta massa :lol: :lol:
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Jasdg Data: dt. juny 26, 2012 9:30 am

Més ben dit no podria estar! Em segueixo sumant a aquestes manifestacions!
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3517
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: Porre Data: dt. juny 26, 2012 10:49 am

Jasdg ha escrit:Més ben dit no podria estar! Em segueixo sumant a aquestes manifestacions!

Ui! M'espantes!!!

Una cosa que sí que em preocupa i molesta és que, segons tinc entès, en concursos internacionals de fotografia, hi ha l'apartat de "Fotografia Creativa" on hi entren només fotografies postproduides en qualsevol programa d'edició, despreciant la creativitat que es pot generar en el mateix visor de la càmera... Són aquestes coses, i d'altres més properes de la federació catalana, que desvirtuen el panorama fotogràfic... Només és, segurament, un problema d'etiquetes. Però quan aquestes venen mal fixades des d'entitats aparentment solvents, ajuden a confondre'ns i res més... :(
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Pep Data: dt. juny 26, 2012 6:48 pm

Ara si, jo també m'hi sumo :D
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Usitu Data: dg. jul. 01, 2012 12:10 pm

Hola a tothom

Bé. Quasi ha arribat el dia.

Com deia un amic meu: "Si no votes no et queixis".

La inauguració serà el dia 3 de Juliol a les 19:30 hores.

Bye.

Usitu.
La tendencia de las cosas es a desordenarse. Esto requiere que alguien o algo vaya reparando todos los incidentes espontáneos.

http://www.usitu.com
Usitu

Entrades: 129
Membre des de: ds. feb. 26, 2011 7:04 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Usitu Data: dc. jul. 04, 2012 7:51 am

Hola a tothom;

Ahir vaig assistir a la inauguració de la exposició, que va estar acompanyada per un pica-pica.

Segons la meva opinió, el millor, sense dubte, va estar la Coca Cola "Gran Reserva" i les Patates Chips "Estil Maxims".

Bye.

Usitu.
La tendencia de las cosas es a desordenarse. Esto requiere que alguien o algo vaya reparando todos los incidentes espontáneos.

http://www.usitu.com
Usitu

Entrades: 129
Membre des de: ds. feb. 26, 2011 7:04 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Pep Data: dc. jul. 04, 2012 8:51 am

Segons la meva opinió, el millor, sense dubte, va estar la Coca Cola "Gran Reserva" i les Patates Chips "Estil Maxims".

Desconec aquests productes, potser els varen manufacturar expressament per a la exposició, per acabar de donar el toc Rococó. Si hi havia Cava deuria de ser el Brut Barroco oi? ;)
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

Anterior

Torna a: Jo recomano, tu recomanes...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants