Pep ha escrit:Com a revelador "normal" pots agafar el Rodinal d'Agfa, però em sembla que ara no es fa i en diuen RO9 (no n'estic segur) es una revelador molt versàtil i va be per tot.
juanlopez4691 ha escrit:Un revelador fàcil de trobar arreu i amb molt bons resultats és el TMAX Dev (el TMAX RS és diferent). I el mateix pel fixador, TMAX.
Apuntat. Merci!
Que bo! Genial! He comprovat les dades amb la carta de la web d'Ilford, i coincideixen:
http://www.ilfordphoto.com/download.asp ... 122447.pdfPorre ha escrit:Per calcular el temps de revelat faig servir la prova de la gota i sempre em dona uns bons resultats. Per a fer la prova de la gota cal dipositar una gota del revelador en un troç de la mateixa pel.lícula que revelaràs i s'ha de calculat el temps que passa entre que cau la gota, la pel.licula es torna clara, torna a recuperar el to original i comença a enfosquir-se, en aquest punt cal parar el cronòmetre i dividir el temps entre 4. El resultat serà el temps final de revelat.
Ostres, no ho havia sentit mai! Si és que no hi ha com saber-ne...!
Porre ha escrit:Quan la processadora rotativa Jobo amb control de temperatura em funcioni del tot, vull provar de revelar E-6 i C-41 (diapositiva i negatiu color) ja ho veurem!!
Artemi ha escrit:Jordi, jo també tinc una bossa amb mànigues,la feia servir per carregar els xassis. Jo no la penso fer servir mes, per tant si tu de veritat la has de fer servir, es teva, només estaria el problema de recollir-la tu o algun company.
Salut i bones revelades.
Merci! Em sembla, però, que és en Gothalo qui la necessita més que no pas jo (nit+lavabo+tovallola al terra de la porta serà suficient).
Pep ha escrit:Si vols algun dia quedem i fem "uns laboratoris" m'ho dius i t'ho ensenyo, que jo he de revelar-ne algun també.
Ah! No m'estaria gens malament! Ara em vénen uns caps de setmana un pèl liats, però podríem posar una data!
Ei, moltes gràcies a tots!