Còpies de gran format per Rafael Pablos

Aquí pots preguntar sobre tècnica fotogràfica o retoc de fotografies, Photoshop, programari lliure i tot allò que t'agradaria saber com fer. Si ja ho saps fer, explica'ns-ho!

Re: Còpies de gran format per Rafael Pablos

EntradaAutor: noxeus Data: dc. des. 07, 2011 10:31 am

Usitu ha escrit:Jo no he fet més que expressar una opinió, i si les agencies de qualificació de crèdit poden fer-ho, jo també.
... ...
Quan jo dic “Veient el “look” del personatge, i sense cap altre informació, en dona la impressió que repeteix el que sap fer, independentment del resultat” vull dir que, a mi i segons la meva opinió, en sembla observar una estètica en el vestit, pentinat i aspecte general una mica ancorat en el passat.

I tant que sí, que pots. Però el que ocorre és que la impressió que rebo en llegir-ho és més d'un clar prejudici, que no la impressió d'una opinió ben pensada. Però mira, com bé dius, és el teu dret i punt.
Ara bé, òbviament no esperis la mateixa acceptació que la que tindria un bon argument, perquè si fos així, potser sí que hauria d'intervenir el psiquiatre.
Portfoli | 500px | Blog
La nitidesa és un concepte burgès (H. Cartier-Bresson)
noxeus

Entrades: 1619
Membre des de: dv. des. 26, 2008 7:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dc. des. 07, 2011 12:26 pm

Curiós muntatge de tramoies que manega el Sr. Pablos. Imagino que ho deu fer així per falta d'espai per revelar "en horitzontal", a l'estil del Clyde Butcher, del que en Trujillo ens fa referència en un altre fil del fòrum. Com comenta el Usitu i en Pep, encara que sembla una bona sol·lució per ocupar menys espai i manegar formats enormes, trobo el sistema un pel arriscat i enrevessat. Amb això no li vull treure cap mèrit al Sr. Pablos, que amb seguretat ha arribat sol·lucions que li funcionen satisfactòriament aplicant esforç i enginy, probablement obligat per circumstàncies que no queden explicades al vídeo. Només dic que em sembla un enredo considerable.

Estic d'acord parcialment d'acord amb Usitu quan diu que tant d'esforç invertit i un procediment tan artesanal només es justifica amb l'excel·lència dels resultats.

Em dona la sensació que en Porre en realitat ve a dir el mateix, quan diu que prefereix l'all-i-oli fet a casa: costa més de fer, però sense cap dubte és molt més bo i té l'avantatge que saps amb més precisió el que porta (all, sal, oli, potser ou) i el que no (conservants, estabilitzants, emulgents, antioxidants...). És a dir, el millor resultat justifica amb escreix l'esforç addicional.

Però a banda del punt de vista purament pragmàtic i productiu, jo trobo que sempre hi ha un altre raó per fer les coses de manera artesanal o triar el camí aparentment més feixuc i difícil, independentment del resultat obtingut: que et vingui de gust fer-ho precisament així.

Quant al comentari sobre la manera de vestir del Sr. Pablos, crec que no caldria esverar-se més enllà del convenient. La veritat, jo no sé trobar cap mala intenció en el comentari del Usitu. Entenc que ell ho veu com un indici del tarannà del personatge, cosa que podria no ser desencertada del tot (o sí). Ho diu un que encara porta de tant en tant camises de quadres grossos, d'aquelles de llenyataires, i que es vesteix a Chez Carrefour (ja m'ho diu la meva senyora, que a cops sembla que m'hagin crono-transportat dels anys 80). Potser l'Usitu fa una conclusió precipitada, ja que tampoc sabem quan va ser filmat aquest vídeo: potser ja tocava vestir i pentinar-se així! En qualsevol cas, no hi veig cap motiu per desembeinar els sabres ni molestar als senyors psiquiatres. A més, crec que és molt més interessant opinar sobre el vídeo que qualificar les opinions dels altres.

Resumint: el vídeo em resulta força curiós i interessant, però no m'acaba de convèncer la manera de treballar del Sr. Pablos, que em sembla un tant precària. És clar que mai he tingut l'oportunitat de veure una copia d'aquestes que fa. El vídeo tampoc m'explica quines són les raons del respectable senyor per aplicar aquest sistema de treball o quina és el ideari que l'anima a fer-ho així, cosa que Clyde Butcher sí explica.

Quant a la pregunta sobre com faria una copia de molt gran format, jo veig dues opcions: encarregar-la a un laboratori professional (Copia, Sabater o algun altre) o aplicar el "mètode" de Mr. Butcher. Ara, sent realista, només contemplo la primera opció.

Gràcies per mostrar-nos aquest vídeo, Porre.
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: noxeus Data: dc. des. 07, 2011 2:37 pm

Doncs comentant el vídeo: El procés no es diferencia pràcticament en res al que realitzen les màquines tiradores automatitzades dels laboratoris professionals. És com veure una d'aquestes màquines sense les cobertes i en comptes de treballar amb motors, veiem al Sr. tirant de cables i manovelles.
No sé que usa per eliminar el hiposulfit, però 3 minuts en bany per rotació m'ha semblat poc per a aquests papers que solen ser una mica mes gruixuts que els de grandàries mes petits. Pero suposo que ell deu saber molt bé el que fa i el que diu.
Després hi ha una altra cosa, que em planteja un dubte, però igual és que ja no veig bé. La platina per a un 9x12 sense cristall? ...Hmmmm...
Per poc que duri l'exposició el film per molt placa rígida que sigui es mourà per la calor, no? No sé tinc dubtes. Quan jo feia pinitios amb aquestes coses, les ampliadores tenien unes bombetes que cremaven que "ti cagues", igual ara van amb coses que desconec i ell les ha aplicat.
Portfoli | 500px | Blog
noxeus

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dc. des. 07, 2011 3:09 pm

A mi m'ha sobtat que faci aquestes ampliacions a partir d'un 9x12. No vull dir que no es pugui o que el resultat no hagi de ser prou bo, però tant per tant, veig més lògic l'estil del Clyde Butcher, que treballa amb 18x24 si no recordo malament.

Noxeus ha escrit:La platina per a un 9x12 sense cristall? ...Hmmmm...

Potser no fa servir porta-negatius amb vidre per evitar els anells de Newton. Per evitar l'escalfor de la font de llum, potser fa servir llums més fredes o és indirecta (ampliadora de difusor).
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: noxeus Data: dc. des. 07, 2011 7:12 pm

juanlopez4691 ha escrit:Potser no fa servir porta-negatius amb vidre per evitar els anells de Newton. Per evitar l'escalfor de la font de llum, potser fa servir llums més fredes o és indirecta (ampliadora de difusor).

Són les coses que no veig en el artilugi que s'ha muntat el Sr. Rafael. Normalment un negatiu 9x12 subjecte a certa temperatura té tendència a blegar-se pel costat del suport (es corba cap a la font de calor). Un cristall anti-newton és suficient. Però lògicament si no es desitja usar cristall és pràcticament imprescindible una ampliadora freda. Algunes usen uns sistemes de refrigeració voluminosos i cars i unes altres tinc entès que usen llum semblant a la dels flaixos.
Jo diria que els murals que es veuen especialment al final del vídeo han de ser 110x170 (mes o menys). He vist còpies confeccionades a partir de negatius 6x9 més que dignes. El 18x24 és brutalment car.
Portfoli | 500px | Blog
noxeus

Anterior

Torna a: Això com es fa?

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant