Curiós muntatge de tramoies que manega el Sr. Pablos. Imagino que ho deu fer així per falta d'espai per revelar "en horitzontal", a l'estil del Clyde Butcher, del que en Trujillo ens
fa referència en un altre fil del fòrum. Com comenta el Usitu i en Pep, encara que sembla una bona sol·lució per ocupar menys espai i manegar formats enormes, trobo el sistema un pel arriscat i enrevessat. Amb això no li vull treure cap mèrit al Sr. Pablos, que amb seguretat ha arribat sol·lucions que li funcionen satisfactòriament aplicant esforç i enginy, probablement obligat per circumstàncies que no queden explicades al vídeo. Només dic que em sembla un enredo considerable.
Estic d'acord parcialment d'acord amb Usitu quan diu que tant d'esforç invertit i un procediment tan artesanal només es justifica amb l'excel·lència dels resultats.
Em dona la sensació que en Porre en realitat ve a dir el mateix, quan diu que prefereix l'all-i-oli fet a casa: costa més de fer, però sense cap dubte és molt més bo i té l'avantatge que saps amb més precisió el que porta (all, sal, oli, potser ou) i el que no (conservants, estabilitzants, emulgents, antioxidants...). És a dir, el millor resultat justifica amb escreix l'esforç addicional.
Però a banda del punt de vista purament pragmàtic i productiu, jo trobo que sempre hi ha un altre raó per fer les coses de manera artesanal o triar el camí aparentment més feixuc i difícil, independentment del resultat obtingut: que et vingui de gust fer-ho precisament així.
Quant al comentari sobre la manera de vestir del Sr. Pablos, crec que no caldria esverar-se més enllà del convenient. La veritat, jo no sé trobar cap mala intenció en el comentari del Usitu. Entenc que ell ho veu com un indici del tarannà del personatge, cosa que podria no ser desencertada del tot (o sí). Ho diu un que encara porta de tant en tant camises de quadres grossos, d'aquelles de llenyataires, i que es vesteix a Chez Carrefour (ja m'ho diu la meva senyora, que a cops sembla que m'hagin crono-transportat dels anys 80). Potser l'Usitu fa una conclusió precipitada, ja que tampoc sabem quan va ser filmat aquest vídeo: potser ja tocava vestir i pentinar-se així! En qualsevol cas, no hi veig cap motiu per desembeinar els sabres ni molestar als senyors psiquiatres. A més, crec que és molt més interessant opinar sobre el vídeo que qualificar les opinions dels altres.
Resumint: el vídeo em resulta força curiós i interessant, però no m'acaba de convèncer la manera de treballar del Sr. Pablos, que em sembla un tant precària. És clar que mai he tingut l'oportunitat de veure una copia d'aquestes que fa. El vídeo tampoc m'explica quines són les raons del respectable senyor per aplicar aquest sistema de treball o quina és el ideari que l'anima a fer-ho així, cosa que Clyde Butcher sí explica.
Quant a la pregunta sobre com faria una copia de molt gran format, jo veig dues opcions: encarregar-la a un laboratori professional (Copia, Sabater o algun altre) o aplicar el "mètode" de Mr. Butcher. Ara, sent realista, només contemplo la primera opció.
Gràcies per mostrar-nos aquest vídeo, Porre.