Panoràmiques de 360º

Animals grossos i petits, plantes i floretes, mini, macro i micro, d'esports, astronòmica, documental... Tu mateix!

Panoràmiques de 360º

EntradaAutor: Miquel Bohigas Data: dv. juny 05, 2009 7:55 pm

Heus aquí un enllaç amb fotos panoràmiques de 360º: Vistes 360.

Les fotos són de Jaume Llorens i Bach, que en el seu bloc s'autodefineix així:

El meu nom és Jaume Llorens i Bach. Visc a Banyoles, al Pla de l’Estany i sóc aficionat a la fotografia des de fa una colla d’anys. Darrerament he anat descobrint les possibilitats de les fotografies panoràmiques de 360º o immersives. La primera vegada que en vaig veure una vaig tenir clar que volia aprendre com fer-les.

Des d’aquest bloc m’agradaria mostrar-vos allò que m’arriba de més interessant respecte aquest món, tant pel que fa a fotografies que em semblin especialment atractives, com a recursos tècnics que puguin facilitar-nos la feina als que com jo n’estem aprenent per mirar de treure cada dia fotografies una mica millors..

Espero que us pugui ser d’utilitat.

Segur que sí!
Miquel Bohigas (desdibuix)
500px, Dibuixos, fotos,
bloc que foto, ... ...

És quan faig fotos que hi veig clar (ara ja no tant!)
Miquel Bohigas
Amic d'EF

Entrades: 1447
Membre des de: dj. feb. 05, 2009 1:16 am
Ubicació: Sant Gregori (el Gironès)

Re: Panoràmiques de 360º

EntradaAutor: Foster58 Data: dv. juny 05, 2009 8:19 pm

Molt ben fetes aquestes fotos de 360º, interessant la seva web i encara més el seu blog... crec que tenim gent per aquí del Pla de l'Estany, a veure si l'animeu a conèixer espaifotografic i potser s'apunta i tot...

.
Foster58
Amic d'EF

Entrades: 164
Membre des de: dt. abr. 01, 2008 12:13 pm
Ubicació: Poble nou, Barcelona

EntradaAutor: metbach Data: dg. juny 07, 2009 9:50 am

Hola nois. Gràcies per l'apunt.

Ja fa uns mesos que us vaig seguint. Vaig una mica atrapat de temps, bé com tots suposo, i falten hores per tot. Però tinc subscrita al reader la vostra pàgina i totes les novetats em van arribant. He anat descobrint coses realment interessants amb el vostre bloc, cosa q us agraeixo.
En la presentació del meu bloc, em sembla que calia afegir-hi alguna cosa així com ".. i aniré penjant entrades noves molt de tant en tant". Tenia la intenció de tenir-ho força més al dia, però només d'encetar-lo ja em vaig adonar que la cosa seria més complicada de mantenir del que m'imaginava.. tot vol temps, massa temps, casumlolla..

Si teniu ganes de veure bones fotografies de 360 us recomano una visita als links que que surten a
http://vistes360.com/fotografia_360.php
Hi ha gent que fa unes coses espectaculars!

I si doneu un cop d'ull a la meva pàgina i teniu cap suggeriment per millorar les fotos o res de la mateixa pàgina, seran molt benvinguts. Fins ara feia servir fitxers de quicktime. Ara hi ha visualitzadors de flash que permeten obtenir pràcticament el mateix nivell de qualitat que oferia el quicktime, amb l'avantatge que t'assegures l'accés a molts més usuaris. Fa poc que he implementat el http://krpano.com/ com a visualitzador, sense canviar els .mov del quicktime. De manera que ara hi tinc fitxers amb dos formats però un únic visualitzador. No tinc idea de si dóna problema amb algun entorn. Per això aprofito tb per demanar-vos que si a algú no no pogués veure les fotos m'ho faci saber, si us plau.

Salut

Jaume Llorens
metbach

Entrades: 11
Membre des de: dg. juny 07, 2009 9:17 am
Ubicació: Banyoles

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dg. juny 07, 2009 11:41 am

Després de molt intentar-ho (a cops sembla que costa accedir a la web) he pogut veure alguna de les panos d'aquesta web i haig de dir que m'ha agradat molt.

Amb en Pep i en Foster58 també fem aquesta mena de fotografies. Pots veure una galeria de mostres aquí (QTVR). Entre d'altres, també tenim un reportatge bastant complert d'un Temps de Flors a Girona.

Ara hem de trobar el temps per canviar a un visor Flash, molt més extès i fiable que QT (els QTVR no funcionen amb Windows Vista 64, per exemple) que pugui mostrar panos QTVR i que així que ens estalvii la feina d'haver de refer la feina. Els que conec que ho permetin fer són el Flash Panorama Player i el KRPano. He vist que tu fas servir aquest darrer. Has provat l'altre? Alguna recomanació?

Per cert, per que no passes per aquí, saludes i et presentes una mica? És costum de la casa ;)
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: metbach Data: dl. juny 08, 2009 11:06 pm

Després de molt intentar-ho (a cops sembla que costa accedir a la web) he pogut veure alguna de les panos d'aquesta web i haig de dir que m'ha agradat molt.

Ostres.. doncs és la primera notícia.. Et donava algun error? o era simplement lentitud.. ? (si et sembla contesta'm en privat, potser no té molt d'interès un fil públic sobre això)

Amb en Pep i en Foster58 també fem aquesta mena de fotografies. Pots veure una galeria de mostres aquí (QTVR). Entre d'altres, també tenim un reportatge bastant complert d'un Temps de Flors a Girona.

Sí.. no us coneixia a vosaltres, però sabia de la vostra feina a Fotopanoràmic.com. I ho feu de cine! :-)

Ara hem de trobar el temps per canviar a un visor Flash, molt més extès i fiable que QT (els QTVR no funcionen amb Windows Vista 64, per exemple) que pugui mostrar panos QTVR i que així que ens estalvii la feina d'haver de refer la feina. Els que conec que ho permetin fer són el Flash Panorama Player i el KRPano. He vist que tu fas servir aquest darrer. Has provat l'altre? Alguna recomanació?

Mira, jo ho tenia també tot amb Quicktime, i com vosaltres volia passar a un visualitzador de Flash. Fins fa quinze dies no ho he fet... i no m'hi he posat perquè cada cop que em miro la documentació dels xml m'entra mareig. M'ha anat bé poder aprofitar aquesta funció que et permet mostrar els .mov per no haver de repetir la feina. I crec que funciona molt bé. Encara he de pulir-ho.. hi ha variables que m'agradaria poder parsejar per la url i que els xmls els agafessin.. però encara no sé com fer-ho.

FlashPanorama o Krpano? Doncs no sabria què dir-te.. Jo vaig optar pel krpano pel tema de la multiresolució. M'encantaria poder tenir panoràmiques completes amb aquesta espectacularitat de detall. De moment, que sàpiga el FPP no ho permet.

Diria que hi ha més seguidors del FPP (alguns popes com en Hans Nyberg de panoramas.dk ho tenen claríssim, p.ex, o la gent de viewat.org, que per cert fan una feina excel.lent i us recomano moltíssim). Però n'hi han d'altres com el projecte d'en Jeffry Martin de 360cities.net, que ha crescut com l'espuma, han optat pel Krpano. No sé.. jo crec que si teniu un bon programador, qualsevol dels dos pot funcionar de meravella. Potser el FPP pinta més seriós i el krpano permet més alegries.. això és una apreciació que no et sabria argumentar massa, és una sensació. Tots dos estan molt actius (potser més el krpano?) amb revisions molt sovintejades. I el sistema de suport és diferent.. el krpano funciona amb fòrums i el FPP amb llistes. Jo prefereixo les llistes de correu.. però, ja veus que he optat per l'altre..

He fet alguna feineta amb el FFP i gràcies al Flashificator no vaig tenir probls amb l'xml, que de fet és el que em mata. I funciona de perles.

Per cert, per que no passes per aquí, saludes i et presentes una mica? És costum de la casa ;)

ok, fet: viewtopic.php?f=19&t=1690

Salut!

Jaume
metbach

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dt. juny 09, 2009 6:29 pm

Ostres.. doncs és la primera notícia.. Et donava algun error? o era simplement lentitud.. ? (si et sembla contesta'm en privat, potser no té molt d'interès un fil públic sobre això)

A estones m'he avorrit esperant resposta del servidor. És a dir, navegador en blanc i minuts llargs (fins rendir-me) sense mostrar cap contingut. Imagino que el servidor tenia algun problema per atendre la petició.

Moltes gràcies per les teves explicacions, que m'han resultat força reveladores! Impressionant el tema dels panorames amb multiresolució, però a nivell comercial no se si poden tenir una gran aplicació, en general.

Em sembla que li faré un bon cop d'ull al FPP. A mi no em fan por els arxiu XML (que xulo que soc) ;)
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: metbach Data: dt. juny 09, 2009 6:49 pm

juanlopez4691 ha escrit:A estones m'he avorrit esperant resposta del servidor. És a dir, navegador en blanc i minuts llargs (fins rendir-me) sense mostrar cap contingut. Imagino que el servidor tenia algun problema per atendre la petició.

Conxu.. doncs hauré de mirar-ho.. però no sé pas per on començar.. Et va passar en un moment puntual o t'ha passat diverses vegades.. ?
Si hi ha hagut algú altre que li hagi passat.. m'ho fareu saber, si us plau.. ? Gràcies!

Jaume
metbach

Torna a: Bèsties, casos i coses

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 0 visitants