Arrels i punt

Animals grossos i petits, plantes i floretes, mini, macro i micro, d'esports, astronòmica, documental... Tu mateix!

Arrels i punt

EntradaAutor: Porre Data: dj. nov. 18, 2010 10:20 am

Arrels i punt

Bones,

Fotografia a banda, us proposo comentar el recorregut visual que li veieu a aquesta imatge. Si voleu, us la podeu descarregar, dibuixar les línies visuals amb la vostra proposta i tornar-la a penjar...
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

Re: Arrels i punt

EntradaAutor: Jasdg Data: dj. nov. 18, 2010 10:54 am

Arrels i punt, recorregut visual Jose Angel

Interessant proposta que fas Joan! A part de dir que la fotografia m'agrada i que té un processat molt apropiat a l'escena i que has conservat un àmplies tonalitats i matisos, diré com a petit TRC que la pedra que apareix tallada al marge dret de l'enquadrament és això, un petit TRC .
Pel que fa al recorregut visual, per a mi, primer he fet servir el vermell per assenyalar les línies que recorro, passant després al recórrer les línies blaves detingut uns instants sobre la zona lluminosa marcada per la pedra, al final de les línies blaves passant a continuació, suposo, empès pel TRC (que ja no se si és tan TRC) a seguir el camí visual marcat per la línia verda.

M'agradaria saber si aquest recorregut és el natural o és el que marca l'escena. Sembla una prova!! :D
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3517
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: pere Data: dv. nov. 19, 2010 12:05 am

personalment la pedra atrau moltíssim la meva atenció, i és el contrapunt del bucle elíptic que formen l'arrel que fa de camí o trajectòria amunt cap els troncs i la pedra. Jo començo per l'arrel i de seguida la pedra em crida, és a dir una elipse que acaba a la pedra i per molt que vulgui recòrrer tota la imatge la pedra m'atrau més.
Interessant exercici, és un tema que mai l'he vist prou clar en els llibres.
pere

Entrades: 298
Membre des de: dj. set. 04, 2008 3:29 pm
Ubicació: PORQUERES ( Plà de l'Estany )

EntradaAutor: Porre Data: dv. nov. 19, 2010 8:04 pm

Moltes gràcies per les vostres aportacions!

Aquí va la meva
Arrels i punt, recorregut ZonePlate

La línia blanca puntejada és una "linea visual" que hi trobo i la línea groga és el principi de la "meva versió" de recorregut visual: Puja suau per l'arrel i dreprés es precipita ràpidament per la diagonal cap a la pedra i em costa sortir de la pedra... després podem anar observant altes zones de la fotografia, però sempre acabant a la pedra...

Bé, ho he posat com a experiment-debat (potser ho haura d'haver posat a la secció debat) perquè a les persones que he ensenyat aquesta fotografia, ningú ha coincidit en la lectura visual... sí que es coincideix que la pedra té un pes i atracció important, segurament perquè està situada al "punt i final" de la imatge.

És evident que la interpretació conceptual d'una fotografia pot ser tan variada com persones vulguin interpretar-la. Jo pensava que les anàlisis més formals d'una imatge (punt d'interès, recorregut visual, equilibri...) haurien de ser més objectius (dins la mateixa cultura, clar... no hi entrarien lectures orientals i islàmiques). És per això que penso que si una imatge com aquesta genera tantes interpretacions diferents en el seu recorregut visual, potser hi ha alguna cosa que falla d'origen... alguna cosa he fet malament al construir-la... Jo,l'únic que vaig fer va ser girar la pedra perquè els seus vertex m'ajudessin a marcar la línia visual que he posat en blanc... no deixava de ser un experiment.
Porre
Amic d'EF

EntradaAutor: Jasdg Data: ds. nov. 20, 2010 2:11 am

M'estranya que una proposta tan interessant com la que ens has fet hagi generat tan pocs comentaris. Per a mi és interessantíssim entendre com es mouen els nostres ulls sobre l'escena i poder-lo aplicar (en la mesura que es pugui) a les nostres pròpies experiències fotogràfiques. :roll:
Jasdg
Amic d'EF

EntradaAutor: Pep Data: ds. nov. 20, 2010 9:43 am

A mi també m'ha semblat interessant però no tenia temps de posar-m'hi.

Porrelinies

Jo ho veig com a dos baixants paral·lels que es bifurquen, que son els arbres, tot al contrari que en Jasdg, per a mi el sentit es de baixada. Això ens condueix a la pedra i aquesta, per les línies de fuga i l'ajut de l'altra pedra ens condueix al forat que certament coincideix en mida i forma a on podria ser encaixada la pedra.

Aquesta es el meu sentit de lectura.

Recordeu que fa temps varem posar un link a un programa o pàgina que feia una mena de dibuix on marcava els llocs més interessants de la imatge d'una forma totalment automàtica. A veure si algú ho recorda i posem aquesta de'n Porre a veure el resultat.
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: QuimDasquens Data: ds. nov. 20, 2010 11:13 am

Un exercici interessant, he mirat de marcar-ho a la fotografia. Primer, el que més m'atrau és l'evident lluminositat de la zona entre les arrels (marcada en blanc i número 1) llavors cap a la pedra, cap al forat, tornada cap a les arrels però insistint amb els detalls i tornada a començar.
Salut!
--
Quim Dasquens
http://www.quimdasquens.com
QuimDasquens

Entrades: 585
Membre des de: dc. set. 02, 2009 9:30 pm
Ubicació: Caldes de Montbui

EntradaAutor: Porre Data: ds. nov. 20, 2010 12:55 pm

Caram! això s'anima... no sé si per l'espenteta del José-Angel o perquè el cap de setmana dona per pensar-hi més. En tot cas us ho agraeixo molt! ;)

Penso que la interpretació del Pep i la del Quim s'ajusten a les dues "grans majories d'interpretació" que he constatat, en funció de si et crida més l'atenció la forma o bé la lluminositat, per bé que guanya lleugerament la interpetació de la lluminositat. Suposo que el el fet de que jo la comenci per la forma de l'arrel més lluminosa, i a l'esquerra, deu ser una barreja de amdues opcions.

Se'm fa molt curiosa la relació que heu establert entre la pedra i el forat. Ara la veig claríssima, però d'entrada no tant degut als capricis de la memòria visual, suposo. De fet, era un forat que feia més d'un metre d'alçada i, "in situ" és una relació que em costaria molt de veure degut a l'evident desproporció dels dos elements. Al veure la fotografia tampoc li vaig saber veure la relació perquè em venia al cap el forat allargasat. Potser si l'hagués processat d'aquí a un temps, i m'hagués oblidat de com era el forat, m'hagués estat més fàcil veure-hi aquesta relació que tan bé heu marcat. També penso que tal com està funciona millor que si, preveient-ho, hagués baixat més la càmera perquè m'entri més quantitat de forat per igualar el volum amb la pedra. Si el forat negre fos de la mateixa mida de la pedra, sempre quedaria al marge superior de l'enquadrament i penso que molestaria una mica. Així tal qual està, ens suggereix un final de forat igualat al de la pedra... no sé si m'explico bé. Dins l'estudi de la percepció Gestalt, potser encaixaria en la llei de tancament i la de semblança: La llei de tancament diu que no ens fa falta veure una forma sencera per imaginar-la complerta (si aquesta forma la coneixem, en aquest cas un quadrat). La llei de semblança diu que tendim a relacionar dos objectes que tenen formes semblants.

Jo, de fet, al veure l'escena vaig imaginar-me unes arrels que tenien un "conflicte" amb una pedra i em vaig centrar en intentar potenciar aquesta idea, la fotografia també es podria titular "arrels menjapedres" i em vaig imaginar el recorregut visual com una serp fent una maniobra de distracció fins trobar el moment just d'atacar-la i, segurament m'he deixat portar per aquesta acció que tenia ben fixada al cap per fer el meu recorregut. Vosaltres, sense tanta parafarnalia, amb més objectivitat, heu sabut trobar millor el recorregut visual perquè heu pogut analitzar "només" els elements que hi ha a la fotografia.

Un exemple més que convé deixar reposar les fotografies perquè perdin aquest component ""emocional"" del moment i les puguem valorar pel que són...
Porre
Amic d'EF

EntradaAutor: Jasdg Data: dg. nov. 21, 2010 3:54 am

Joan, si et fixes, a mi se m'han barrejat els dos conceptes de què parlem, primer formes, per això pujo per les arrels i després, inmediantamente les zones lluminoses són les que em porten inexorablement a la pedra. Com deia, aquest tros de pedra que treu el cap per l'esquerra és la que per a mi, és la responsable de portar-me de nou, aquesta vegada per dalt, ajudat per la línia de sota de la finestra cap al centre de les arrels. I és veritat que el buit de la finestra també té una atracció visual important, però sempre despres de fer el recorregut indicat.
Perdonar que hagi tornat a insistir a costa de poder ser pesat, però és que m'ha semblat un exercici de llibre!
Jasdg
Amic d'EF

EntradaAutor: Porre Data: dg. nov. 21, 2010 2:41 pm

Jasdg ha escrit:Joan, si et fixes, a mi se m'han barrejat els dos conceptes de què parlem...

Sí, sí, José-Angel... penso que tens tota la raó... però veus com a tu la forma et comença per baix (igual que jo) i al Pep per dalt? Hi ha hagut més persones (fora d'EF) que han començat per dalt. Suposo que és lògic pel sentit de la lectura (esquerra-dreta, dalt-baix) tot i així, jo la forma la veig com tu des de baix... no sé si influeix, però no seràs pas esquerrà? En el taller de la Matallana, jo veia una cosa completament a l'inrevés i ella s'ho va explicar perquè sóc esquerrà...
Porre
Amic d'EF

Següent

Torna a: Bèsties, casos i coses

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants