Però un bon dia vaig trobar un tutorial del fotògraf Greg Gorman (original aquí en PDF i anglès: http://www.gormanphotography.com/bw_conversion.pdf), per fer el mateix però amb més gràcia. El resultat final és més semblant a una fotografia analògica en blanc i negra, i fins i tot podem aconseguir el característic "granet" ajustant els paràmetres.
A continuació us deixo el tutorial amb un exemple. Noteu que les comandes de Photoshop les he posat entre claus "[","]", i que les he posat en anglès (és que no tinc el Photoshop en castellà, em sap greu).
A. La foto original, desaturada, i el resultat final.

B. El tutorial:
1 - Convertim la imatge a 16 bits/canal: [Image -> Mode -> 16 bits/channel].

2 - Convertim la imatge a color Lab: [Image -> Mode -> Lab Color]

3 - Al navegador de canals seleccionem el canal [Lightness]. (Si no veiem el navegador de canals, fem [Window -> Channels].

4 - Amb el canal [Lightness] seleccionat, li canviem el mode a escala de grisos: [Image -> Mode -> Grayscale]

5 - A la paleta de canals, fem clic al canal [Gray] pressionant la tecla Control (o Comando -- la pometa -- amb Mac).

6 - Invertim la selecció: [Select -> Inverse]. Després canviem el mode de color a RGB.

7 - Creem una capa de "relleno" de color sòlid negre: [Layer -> New Fill Layer... -> Solid Color... -> OK -> Seleccionar color negre -> OK]. Canviant el to d'aquesta capa podem fer virats.

8 - Ajustem l'opacitat de la capa al gust.

9 - Creem una capa d'ajust nova: [Layers -> New adjustment layer -> Levels/Curves -> OK -> Ajustem els paràmetres al gust]

10 - Dupliquem la capa de la imatge.
11 - Apliquem el filtre [High Pass] a la capa que hem duplicat, amb radi 10: [Filter -> Other -> Highpass -> Radius: 10 -> OK]

11 - Canviem el mode de fusió d'aquesta capa a [Hard Light].

12 - Ajustem l'opacitat de la capa al gust.
Resultat final:

A mi m'agrada més utilitzar aquesta tècnica perquè em dóna millors resultats, tot i que em sembla que l'exemple que he posat per al tutorial no és gaire afavoridor...
Per últim, només comentar que si voleu utilitzar aquest mètode amb freqüència millor que feu una acció de Photoshop!
Espero que us hagi agradat!