Operació RAW abril 2010

Cada mes, un RAW per remenar, experimentar, compartir i comentar.

Moderador: llorenC

Operació RAW abril 2010

EntradaAutor: llorenC Data: dj. abr. 01, 2010 8:10 am

Us convidem PRIMER a llegir aquest missatge abans de processar les imatges que presenteu. La fotografia ens l'ha cedit la Susss i es tracta un arxiu NEF d'una Nikon D50. Per tal que us feu una idea, aquí podeu veure una mostra fent un revelat directe.

Imatge

L'autora ens demana única i exclusivament la vostra manera d’interpretar la fotografia, diu textualment: "Es tracta d'una imatge de la mateixa sesió que vaig fer les dues que vaig posar a la galeria de macro. Aviam què feu."

Us podeu descarregar l'arxiu DNG des d'aquest enllaç.

Aquest cop no us demanem cap retall de la imatge ja que només en interessa el resultat general de la copia final.

Volem remarcar que és especialment interessant que expliqueu el procés que heu seguit per obtenir la imatge final. Les imatges han de fer 800 píxels d'amplada, sense marcs ni signatures i sense efecte zoom per tal de poder-les comparar el millor possible.

Envieu les vostres versions (tantes vegades com vulgueu) com a respostes en aquest mateix fil. En aquest missatge trobareu les condicions per participar a l'Operació RAW.

Podeu enviar els RAW originals ( en format original de càmera - NEF, CR2, ORF...- a: ef.operacioraw@gmail.com.
Tornem a tenir la caixa buida, així que si teniu alguna imatge que volgueu comartir ja ho sabeu...

.....................................................................................................................

Nota: la fotografia pertany a la seva autora, la Susss, a tots els efectes. Ens l'ha cedit exclusivament per l'Operació RAW i no és permès cap altre us, reproducció o difusió de la imatge original o qualsevol versió derivada de la mateixa sense autorització expressa de l'autor.
No feu bondat, que és avorrit.
I si us vé de gust mireu, les meves fotos
llorenC

Entrades: 975
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:29 pm
Ubicació: Sant Joan les Fonts

Re: Operació RAW abril 2010

EntradaAutor: joanrosell Data: dj. abr. 01, 2010 3:08 pm

Imatge
Aquí us deixo la meva versió.
Ingredients: L'he passat directament al PS. L'he enfocat amb una tècnica semblant a la del "paso alto", després l'he saturada de color,he fet una reserva de la part desenfocada de la fotografia i he exagerat el desenfoc i de passada també he enfosquit la selecció. He hagut de fer una selecció manual del "capullo" que acompanya al bolet per reservar-lo del desenfoc. He tornat a fer un enfoc només de la zona on hi ha els tels d'aranya per resaltar-los. Després he reduit la foto a 800 pixels en dues etapes amb el seu corresponent enfoc per asegurar el contrast dels 3 tels envers el fons. Finalment l'he retallat una mica per sota per eliminar un branquilló que hi feia nosa.
joanrosell

Entrades: 342
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 10:37 am
Ubicació: St.LlorençSavall

Re: Operació RAW abril 2010

EntradaAutor: miusicson Data: ds. abr. 17, 2010 9:31 pm

Imatge
A través del camera RAW he baixat l’exposició i les “sombres”, he apujat el valor del “Brillo” per compensar la baixada de l’exposició. Això ho faig perquè la part superior de la flor em quedava sobreexposada.
Obro la foto amb el Photoshop.
A l’apartat “Sombra/Iluminación” apujo les ombres a 5 i les llums a 10.
Desaturo el color groc ja que li donava massa visibilitat a l’herba del voltant de la flor i li feia perdre protagonisme.
Arreglo una mica els nivells.
Redueixo la mida de la foto fent un “remuestreado” de la imatge bicúbic més enfocat.
No l’he retallat però jo ho hagués fet per baix, per l’esquerra i potser una mica per dalt.
||*|| Valentí ||*||
http://www.fotosmeteo.com
miusicson

Entrades: 160
Membre des de: dl. ago. 10, 2009 4:34 pm
Ubicació: Barcelona - Valls de Torroella

Torna a: Operació RAW

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant