Notes de Kenia (III) - Girafes

Animals grossos i petits, plantes i floretes, mini, macro i micro, d'esports, astronòmica, documental... Tu mateix!

Notes de Kenia (III) - Girafes

EntradaAutor: Pep Prats Data: dv. oct. 14, 2011 9:37 pm

Sabíeu que es coneixen fins a 9 subespècies de girafes (Giraffa camelopardalis) i que aquestes és diferencien bàsicament per el patró del dibuix de la pell. A Kenia habiten 3 de les subespècies , una en cascuna de les reserves que vam visitar. En les 3 primeres fotografies podeu diferencia clarament cadascuna d'elles:

-. La Giraffa camelopardalis tippelskirchi, en el sud de Kenia en la Reserva de Masai Mara.
Amb uns dibuixos que poden semblar pàmpols ( fulles de plàtans )
-. La Giraffa camelopardalis rothschildi, en el centre de Kenia en la Reserva de Nakuru.
Amb un dibuix més definit
-. La Giraffa camelopardalis reticulata, més cap al Nord, en la Reserva de Samburu.
Amb un dibuix encara més definit i amb les ratlles ben blanques.

Les altres fotografies son d'una lluita que vam poder observar entre dos mascles. D'aquestes lluites en diuen "necking", ja que es tracte de colpejar el coll del rival amb el cap amb l'objectiu de demostrar qui és el més fort davant les femelles. Donada l'allargada dels seus colls us podeu imaginar l'espectacularitat dels moviments i encara més quan erraven el cop ( com quan xutes sense tocar pilota) i el coll acabava fen una volta de 360º. Possiblement però el que vam observar, més que una lluita, era un joc entre joves ja que hi havia molta diferencia de mida entre els dos mascles.

I ara que ja sabeu diferenciar les 3 subespècies que hi ha a Kenia, ... em sabeu dir de quina subespècies es la darrera fotografia ?
G.c. tippelskirchi a Masai MaraG.c. rothschildi a NakuruG.c. reticulata a SamburuLuita (necking) entre girafes reticuladesLuita (necking) entre girafes reticuladesLuita (necking) entre girafes reticuladesLuita (necking) entre girafes reticuladesLuita (necking) entre girafes reticuladesLuita (necking) entre girafes reticuladesLuita (necking) entre girafes reticuladesLuita (necking) entre girafes reticuladesGirafa menjant d'una acacia
Pep Prats
Amic d'EF

Entrades: 708
Membre des de: ds. ago. 30, 2008 10:37 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

Re: Notes de Kenia (III) - Girafes

EntradaAutor: RoCas Data: dv. oct. 14, 2011 10:14 pm

Pep.
Això no es fa.
No pots passejar·nos pels morros aquest magnific reportatge per entregues i esperar que compartim amb tu aquestes estones de felicitat.
Que sàpigues que l'enveja em devora les entranyes, i que no ho podré superar sense tractament psiquiàtric.

P.D.
Imagino que aquest viatge es el somni de qualsevol persona apassionada per la natura.
Gracies per compartir·ho amb els pobres pringats, que ens hem de conformar retratant la "microfauna" de rodalies.
Rodolf Casas
Fotografia naturalista i d'aproximació.
http://www.flickr.com/photos/Ro-Cas/
RoCas

Entrades: 199
Membre des de: dg. març 29, 2009 1:22 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Porre Data: dv. oct. 14, 2011 10:20 pm

Ostres la darrera la vas fer pensat en la famosa foto de Elliott Erwitt?

Les fotografies m'agraden, com no! Però a part de les consideracions tècniques de factura impecable, aquestes fotografies i moltes que he vist fetes en tallers o viatges fer a fer safaris fotogràfics a l'Àfrica no m'aporten massa novetats... M'explico: Quan, de petit, feia àlbums de cromos d'animals, quan he vist documentals del NG, quan entro a Fotonatura veig les mateixes imatges amb matisos, clar. Ja se que no es pot fer res diferent perquè esteu limitats als espais i vehicles autoritzats per poder fer fotografies sense perill... per això penso (amb total desconeixement de causa) que les fotografies són anècdota i el que compta és la vivència personal i l'aprenentatge de fer unes fotografies en unes condicions concretes que és el que t'emportaràs a la motxilla... no sé... potser sí que hi ha alguna part personal de pensar que "he aconseguit fotografiar tal animal" que em faltava... Igual que passa en la fauna propera, en els bolets de l'Àlex Alonso o en odonats del Sirius... vull dir que puc entendre l'interès personal en prémer el disparador de la càmera davant una espècie que no has fet mai, encara que ho hagi fet molta gent abans, i molta més que ho farà... però iterés fotogràfic penso que en té molt més quan pots planificar-te tu la teva sortida, quan et manegues les teves estratègies per aconseguir tal animaló i, a sobre, tens temps per cercar una composició diferent, ets capaç de donar una visió personal perquè treballes a casa... però clar, segurament tens mols més recursos per fer tot això ara que tens l'experiència africana...

Uff, no sé com acabar el discurs... he de marxar... però em sap greu esborrar-lo i no publicar-lo... agafa-t'ho com una reflexió en veu alta, on penso que s'apunta el que vull dir, però no sé si ho he dit com volia... ;)
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Pep Prats Data: ds. oct. 15, 2011 1:57 am

Porre, entenc el que vols dir i en part tens raó, però dius coses que també son obvies.
Abans de decidir-me de fer el safari a Kenia ja vaig reflexionar de si em valdria la pena fer les mateixes fotografies que ja han fet un munt de turistes, però a part de l'experiència personal que m'ha suposat, fotografiar lleons, girafes, elefants, etc ..., es una cosa que no havia fet mai i només per això ja valia la pena. Una de les coses que diferencien els fotògrafs de natura i fauna, a diferencia d'altres disciplines, es que la part important de les nostres fotos és l'objecta fotografiat, que sempre pertany a una especie concreta. És per això que els fotògrafs de natura, a part de voler fer coses diferents i aportar el nostre punt de vista com la resta de fotògrafs, primer sentim el desitg de col·leccionar totes les espècies que tenim a l'abast amb fotografies propies.
Esta clar que si m'apunto a un taller de fotografia a Kenia tindré molt poc a aportar com a fotògraf, ...o potser si, si hagués volgut fotografiar el Tigre de bengala m'hauria apuntat a un taller a l'India i això ja és una primera decisió, ...ó no? :D :D
Estem d'acord que planificar una fotografia des del principi dona moltes mes satisfaccions, però això només ho puc fer quan faig els ocells a prop de casa.
La part que jo podia aporta en aquestes fotografies, és captar instants importants en la conducta dels animals, sigui una mirada, una actitud, etc, i amb aquestes "notes de Kenia" la meva intenció és compartir em vosaltres l'experiencia del safari explican-vos alguna anècdota que pugui ser interessant i enriquidora.
Recordo una conversa que vaig tenir amb l'Oriol a Kenia on dèiem que els fotògrafs de fauna estan molt poc valorats i que poder fer fotos d'animals salvatges en acció te la mateixa dificultat que pot tenir la fotografia de reportatge.
Porre, com ja t'he dit, entenc el teu punt de vista, però per mi queda clar que és l'opinió d'un fotógraf que mai ha fet fotografia de fauna.
Pep Prats
Amic d'EF

EntradaAutor: Porre Data: ds. oct. 15, 2011 10:33 am

Pep Prats ha escrit:Porre, com ja t'he dit, entenc el teu punt de vista, però per mi queda clar que és l'opinió d'un fotógraf que mai ha fet fotografia de fauna.

Ja veig que, efectivament, ahir no era un bon dia per a publicar el meu comentari. Alguna cosa em deia que el revisés i veig que hagués estat millor. Disculpa'm si alguna cosa t'ha molestat, però la meva intenció era parlar de "generalitats" aprofitant la fantàstica excusa que ens brindes amb les teves fotografies. Potser hagués estar més elegant, per part meva, obrir un fil a part, però mira ho vaig fer així i he d'assumir-ho.

Fa poc que s'ha obert la veda per caçar aquí a La Segarra i, en un camí, vaig coincidir amb un caçador amb ganes de fer-la petar. En la conversa va sortir la típica frase: "No saps l'emocionant que és tenir a 'tiro' una perdiu i saber el moment que has de prémer el gallet de l'escopeta per no fallar", jo li vaig dir que (també típic), si enlloc de prémer el gallet, ho fes amb el disparador d'una càmera fotogràfica, sentiria una emoció semblant i la perdiu no ho patiria. És per això que intento entendre i valorar la teva feina i la de tots els que us dediqueu a la fotografia de fauna. El meu desconeixement d'aquesta disciplina em fa veure primer la fotografia que l'espècie animal... i n'estic més que convençut que si poséssim sobre una taula diferents fotografies del mateix dia fetes per varis participants al taller veuríem fotografies i fotògrafs diferents encara que sigui entrant al terreny dels matisos. Matisos que, per altra banda, només podeu valorar els que us dediqueu a aquesta disciplina. És com dir que a mi la musica flamenca em sona tota igual, però que un expert és capaç de trobar-hi totes les diferencies del món.

Quedi clar que no he volgut qüestionar la teva feina en cap moment, si no reflexionar sobre "els safaris fotogràfics massius", per entendre'ns. ;)
Porre
Amic d'EF

EntradaAutor: Pep Prats Data: ds. oct. 15, 2011 6:06 pm

Porre, no cal que et disculpis, no vas dir pas res fora de lloc. :shock: :shock:

Ja que treus el tema de la massificació, és un tema que no he comentat i es certament l'única part que m'ha molestat del safari. Si, ....hi ha molta gent fent safaris, s'ha convertit en un destí de vacances a l'abast de tothom i realment hi ha molta gent, i curiosament també hi ha molta gent de la tercera edad amb les seves càmeres compactes.
Això fa que tot plegat perdi gran part de l'aventura, ...però sincerament, malgrat això, ho recomanaria a qualsevol afeccionat a la natura, estigui interessat en fer fotografies o no.

A tu Porre potser no t'ho recomanaria, ...encara acabaries dient que tots els lleons son iguals :D :D :D
Pep Prats
Amic d'EF

EntradaAutor: Porre Data: ds. oct. 15, 2011 6:31 pm

Pep Prats ha escrit:A tu Porre potser no t'ho recomanaria, ...encara acabaries dient que tots els lleons son iguals :D :D :D

Ah, però que no ho són? :lol: :lol:

En tot plegat reitero la gràcia de les teves fotografies, però especialment veig la teva agudesa visual, que has mostrat en altres ocasions, en la darrera fotografia que respira un fi sentit de l'humor... ;)
Porre
Amic d'EF

EntradaAutor: atzu Data: ds. oct. 15, 2011 10:37 pm

Des dl mòbil estant no m'atreveixo a entrar en el tema secundari del fil (que trobo interessant) po pel que fa a les fotos, penso que només es pot dir que són d primer nivell, en la lliga q juguen (naturalista).
atzu
Amic d'EF

Entrades: 2206
Membre des de: dl. març 31, 2008 6:14 pm
Ubicació: Figueres

EntradaAutor: Jasdg Data: dg. oct. 16, 2011 1:11 pm

Puc arribar a entendre també el que comenta Porre, però en aquest cas estaria més a prop de la il · lusió, de la recerca, de l'aventura, de l'experiència, que li ha suposat al Pep. Les seves fotografies, tot i "ser semblants" a les que veiem en altres fòrums i webs, tenen un segell diferenciador que ha posat ell precisament. Estic segur que cada component del Jeep haurà fet similiars però diferents fotografies i això diferencia clarament al fotògraf. En el cas de les girafes d'aquest tercer lliurament ho he vist clarament en l'última de fotografia. És una fotografia amb segell Pep Prats (sota el meu punt de vista) a més afegiria que es tracta de l'espècie tippelskirchi!! He encertat? ;)
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3517
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: Pep Prats Data: dc. oct. 19, 2011 11:44 pm

Jasdg ha escrit:a més afegiria que es tracta de l'espècie tippelskirchi!! He encertat?
Em sap greu, però és la reticulata, de la mateixa subespècies de les que s'estan barallant.
Gràcies per participar en la juguesca.
Pep Prats
Amic d'EF

Torna a: Bèsties, casos i coses

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant