Hola clickcat !!
Nose si ja hi has anat o no.
Mira, d'aixó jo et puc donar algun consell.
Aquest Febrer, a principis de mes, vaig passar uns 10 dies de vacances, al nord de Suecia. Un poblet que es diu Kiruna.
Jo anava amb la intenció de veure i fotografiar les aurores. I veure que es cou per alla dalt.
Be, t'explico.
Basicament, es passa molt fred. Pero molt ! (a -28 estavem). i si fa vent ja, ni t'explico. Samarretes tecniques, termiques, polar, stop wind, anorak amb caputxa, gorro, bufanda (orelleres no estan de mes)
Tripode es
indispensable, ja que si les aurores son poc intenses, en aquest cas hauras d'exposar uns quants segons.
Bateries, (ja ho han comentat els companys). Porten 2 o 3. i una guardala a la butxaca o algun lloc mes "calent" que no a la motxilla). Si la portes a la motxilla em van recomanar de envolicar-la en roba térmica.
Jo vaig amb una camera molt senzilla (per aixo estava acollonit), una Nikon D60, i em va aguantar de conya. Havia llegit forums amb consells, i em van espantar una mica, pero a la practica res s'em va congelar i tot va anar be.
Les bateries les carregava la nit abans, i ni arribava a gastar-la durant un dia fent fotos.
Ara ja, els dies per alla es van allargant, imagino que tindrás com 6 o 7 hores de llum, sinó mes. I quina llum. Si fa bon dia, ja veuràs quin color agafa el cel...
(Aaah, com enyoro tot alló...)
Van haver de passar 7 dies fins que no vaig veure les aurores (jo m'estava ja començant a donar per vençut). I el dia que es veien eren molt poc intenses.
Calculant, de 10 dies, 1 hora de aurores.
Pero es la hora mes preciosa que he viscut mai. Notava una alegria, un formigueix, es algo impressionant, molt místic. Molt dificil de posar-hi nom.
viu-ho i m'expliques tu com ho vas sentir.
Ja que les aurores eren poc intenses, doncs les fotos van tenir les seves complicacions, i la meva camara, les seves limitacions. com força "soroll".
Ah, i quan veus les aurores en viu, sovint no son tant espectaculars com despres s'acaba veient a les fotos.
Desitjo que per a tu sigui tot diferent, que les vegis ben lluminoses, i que les puguis disfrutar cada nit i moltissima mes estona. Has de tenir molta paciencia, peró, i esperança si no les veus, tant aviat com esperaves.
Segons m'han comentat amics, ara ja han pujat les temperatures "NOMES ESTAN a -5"Per a ells aixo ja es calor.
I segons diuen experts, el millor mes per observar les Aurores es Març. Ah clar, i com mes al nord puguis anar, doncs molt millor. Diuen també que s'observen des que es comença a fer fosc fins a mitja nit, tot i que depen del dia.
Tot depen del dia, maleides aurores, fan el que volen, i nomes surten quan a elles els hi ve de gust !!
Una web d'interés.
ABISKO SKY STATION
Lloc per observar les aurores, i a la pestanya LIVE CAM, pots veure fotos en directe que es van actualitzant cada 5 minuts. Es com ser alla, pero desde casa.
http://www.auroraskystation.com/live-cameraEm van dir una frase, que em va agradar molt, i mai la oblidaré. I es util recordar-la.
IF YOU GIVE UP WITH NORTHERN LIGHTS, NORTHERN LIGHTS GIVE UP WITH YOU.
Aixi que res de give up eh ? Aguanta allà. Elles ho saben, I al final, acabaran mostrant-se davant teu !!
DIFRUTA-HO !! MOOOOOLT !!!
Sort !