Fotos a baixes tremperatures

Consultes generals sobre els fòrums, propostes de activitats EF, cursos, tallers, nous temes o categories pel fòrum, etc.

Fotos a baixes tremperatures

EntradaAutor: clikcat Data: dc. feb. 08, 2012 12:25 am

Tinc la possibilitat d'anar a Finlàndia, ara. Quines coses bàsiques hauria de tenir en compte per fer, amb èxit, fotos en aquesta circumstància.
Moltes gràcies.
clikcat

Entrades: 22
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 1:05 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Fotos a baixes tremperatures

EntradaAutor: Pep Data: dc. feb. 08, 2012 9:14 am

Segur que hi haurà qui et contestarà amb molt més coneixement de causa però una de les coses més bàsiques que has de tenir conta amb el fred, son les bateries. Es descarreguen molt abans, val la pena portar-les a sobre perque no es refredin tant i portar-ne alguna més de les que portes habitualment.
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Miquel Bohigas Data: dc. feb. 08, 2012 9:29 am

Tingues en compte que hi ha poques hores de llum, sobretot al nord. Ho pots comprovar en aquesta web que ens recomanava edSELVA fa uns dies. I si vols fer fotografies de les aurores boreals, necessitaràs un trípode. I abriga't bé!
Miquel Bohigas (desdibuix)
500px, Dibuixos, fotos,
bloc que foto, ... ...

És quan faig fotos que hi veig clar (ara ja no tant!)
Miquel Bohigas
Amic d'EF

Entrades: 1447
Membre des de: dj. feb. 05, 2009 1:16 am
Ubicació: Sant Gregori (el Gironès)

EntradaAutor: rafelvng Data: dc. feb. 08, 2012 7:53 pm

Quan fa molt fred, a part del que t'ha dit el Pep de les bateries, s'ha d'anar molt en compte amb la condensació quan s'entra a llocs càlids (com passa amb les ulleres) . El que no s'ha de fer de cap manera, és entrar a un lloc molt càlid i sortir molt depressa, perquè això farà que es congeli la condensació que s'ha fet a la càmera. Per això de la condensació no hi ha una solució definitiva, el més recomanable és que el canvi de temperatura sigui el més gradual possible i deixar-la una bona estona fins que s'aixugui bé. Una solucio paliativa és portar-la embolicada amb un drap dins la bossa i així aquest agafarà una mica d'humitat de la càmera quan entris dins dels edificis.
Que gaudeixis dels paisatges nòrdics i no passis gaire fred. ;)
rafelvng
Amic d'EF

Entrades: 710
Membre des de: dg. ago. 09, 2009 5:56 pm
Ubicació: Vilanova i la Geltrú

EntradaAutor: clikcat Data: dj. feb. 09, 2012 1:09 am

Us agraeixo molt la vostra atenció i les recomanacions.
Si me'n surt alguna que sigui "visible" us la "faré" :) veure.
clikcat

Entrades: 22
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 1:05 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Toni No Data: dt. març 20, 2012 5:12 pm

Hola clickcat !!

Nose si ja hi has anat o no.

Mira, d'aixó jo et puc donar algun consell.

Aquest Febrer, a principis de mes, vaig passar uns 10 dies de vacances, al nord de Suecia. Un poblet que es diu Kiruna.
Jo anava amb la intenció de veure i fotografiar les aurores. I veure que es cou per alla dalt.
Be, t'explico.

Basicament, es passa molt fred. Pero molt ! (a -28 estavem). i si fa vent ja, ni t'explico. Samarretes tecniques, termiques, polar, stop wind, anorak amb caputxa, gorro, bufanda (orelleres no estan de mes)
Tripode es indispensable, ja que si les aurores son poc intenses, en aquest cas hauras d'exposar uns quants segons.
Bateries, (ja ho han comentat els companys). Porten 2 o 3. i una guardala a la butxaca o algun lloc mes "calent" que no a la motxilla). Si la portes a la motxilla em van recomanar de envolicar-la en roba térmica.
Jo vaig amb una camera molt senzilla (per aixo estava acollonit), una Nikon D60, i em va aguantar de conya. Havia llegit forums amb consells, i em van espantar una mica, pero a la practica res s'em va congelar i tot va anar be.
Les bateries les carregava la nit abans, i ni arribava a gastar-la durant un dia fent fotos.

Ara ja, els dies per alla es van allargant, imagino que tindrás com 6 o 7 hores de llum, sinó mes. I quina llum. Si fa bon dia, ja veuràs quin color agafa el cel...

(Aaah, com enyoro tot alló...)

Van haver de passar 7 dies fins que no vaig veure les aurores (jo m'estava ja començant a donar per vençut). I el dia que es veien eren molt poc intenses.
Calculant, de 10 dies, 1 hora de aurores. :D

Pero es la hora mes preciosa que he viscut mai. Notava una alegria, un formigueix, es algo impressionant, molt místic. Molt dificil de posar-hi nom.
viu-ho i m'expliques tu com ho vas sentir.

Ja que les aurores eren poc intenses, doncs les fotos van tenir les seves complicacions, i la meva camara, les seves limitacions. com força "soroll".

Ah, i quan veus les aurores en viu, sovint no son tant espectaculars com despres s'acaba veient a les fotos.

Desitjo que per a tu sigui tot diferent, que les vegis ben lluminoses, i que les puguis disfrutar cada nit i moltissima mes estona. Has de tenir molta paciencia, peró, i esperança si no les veus, tant aviat com esperaves.
Segons m'han comentat amics, ara ja han pujat les temperatures "NOMES ESTAN a -5"Per a ells aixo ja es calor.

I segons diuen experts, el millor mes per observar les Aurores es Març. Ah clar, i com mes al nord puguis anar, doncs molt millor. Diuen també que s'observen des que es comença a fer fosc fins a mitja nit, tot i que depen del dia.

Tot depen del dia, maleides aurores, fan el que volen, i nomes surten quan a elles els hi ve de gust !!

Una web d'interés.

ABISKO SKY STATION

Lloc per observar les aurores, i a la pestanya LIVE CAM, pots veure fotos en directe que es van actualitzant cada 5 minuts. Es com ser alla, pero desde casa.
http://www.auroraskystation.com/live-camera

Em van dir una frase, que em va agradar molt, i mai la oblidaré. I es util recordar-la.

IF YOU GIVE UP WITH NORTHERN LIGHTS, NORTHERN LIGHTS GIVE UP WITH YOU.

Aixi que res de give up eh ? Aguanta allà. Elles ho saben, I al final, acabaran mostrant-se davant teu !!

DIFRUTA-HO !! MOOOOOLT !!!

Sort !
Fitxers adjunts
NL-1-copia-blog.jpg
"Lately I've been struck with how I really love what you can't see in a photograph" -D.A

http://www.flickr.com/photos/44390991@N02
Toni No

Entrades: 27
Membre des de: ds. gen. 28, 2012 7:09 pm

EntradaAutor: PBiC Data: dc. març 21, 2012 1:55 pm

;) Un consell, vaja mes que un consell, una recomanació, portar un cos mecànic i un bon fotòmetre. Pel.lícula VELVIA 50
El secret d'una bona fotografia, que posseeixi qualitat estètica, estreba en el seu realisme.
Renger-Patzsch.( Bauhaus)
PBiC

Entrades: 61
Membre des de: dl. gen. 31, 2011 3:51 pm
Ubicació: La Selva

EntradaAutor: Pep Data: dc. març 21, 2012 7:20 pm

Imagino que deu ser collonut veure-ho en directe i abans quan en veia m'agradaven, però ara se'n veuen tantes de fotos d'aurores que penso que si hi anés en faria alguna per no dir que no, però m'apalancaria a veure-les i aprofitar el moment. Potser estic allà i canvio d'opinió i em torno fetitxista d'aurores, però no crec..

Ull, no hi dic per menysprear les fotos de ningú eh, ho dic com a comentari personal.
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

Torna a: Consultes, suggeriments i propostes

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant