Operació RAW maig 2009

Cada mes, un RAW per remenar, experimentar, compartir i comentar.

Moderador: llorenC

Re: Operació RAW maig 2009

EntradaAutor: Pep Data: dj. maig 28, 2009 12:00 pm

Tens raó Jasd, ho he tornat a provar.

He fet el mateix deixant una copia mes clara i llavors el que he fet ha estat duplicar la capa resultant, l'he desaturat i l'he treballat com si anés a deixar-la en B/N i quan l'he tingut al gust, l'he posat en mode Lluminositat.

Imatge

Imatge

A veure si s'anima aquesta secció, que últimament no es veuen gaires resultats.
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Jasdg Data: dj. maig 28, 2009 2:28 pm

Ara la veig millor, pero no has pogut superar els obstacles dels halos a les finestras! Te has fijado?

Es que está complicada la fotillo! ;)
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: joan trujillo Data: dv. maig 29, 2009 9:14 pm

He procesat els RAW amb el software de la Canon que es el que millor ha resolts les aberracions liloses a les finestres.
Les he fusionat al PhotoShop amb lo de fusionar HDR, ha quedat una cosa molt esmorteïda.
Llavors cosa d'anar posant capes. Primer un filtre de paso alto per augmentar una mica el contrast local
Unes corbes per pujar el contrast amb masqueres que eren la imatge invertida, així protegia les zones mes lluminoses i el efecte era mes evident a les zones mes fosques.
I un altre tungada de capes pintant zones a la mascara.
Una per ajustar una mica el color
Un altre per fer una mica de "glow" al voltant de la zona il·luminada a terra
I un altre per mirar de minimitzar la llum paràsita de dalt al sostre (que veig que no es que hagi quedat d'allo mes be pero buenu)

Imatge
Imatge
joan trujillo

Entrades: 2834
Membre des de: ds. març 29, 2008 11:50 am

EntradaAutor: joan trujillo Data: dv. maig 29, 2009 9:27 pm

I comentant les altres, jasdg i Xavier, lo que trobo mes "canton" es la llum al terra que us ha quedat massa fosc i amb un to molt pujat de color. La d'en Xavier la trobo massa clara. Potser la del Pep un pel fosca encara?

Ara feia alguna prova mes i veig que li podia haver donat un bon xute de enfoc que milloraria molt la imatge vista al 100%, amb molt mes detall i separació dels elements però llavors al reduir-la queda massa poc natural. Suposo que això demostra d'alguna manera que l'enfoc s'ha d'adaptar segons el tipus de impressió que es vulgui fer.

Lo de les aberracions cromàtiques eren molt evidents en aquesta foto. Suposo que el contrast amb la llum exterior era molt accentuat en aquesta escena o creieu que les exposicions podrien estar mes ben fetes? diafragma a f10 per treure bon rendiment de la òptica i tenir profunditat de camp suficient. La velocitat no hauria d'importar dons està tirada en trípode.
joan trujillo

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: ds. maig 30, 2009 1:27 pm

Imatge

Imatge

He revelat les tres amb el ACR del Photoshop, però m'he limitat a corregir l'aberració cromàtica i donar un primer pas d'enfoc. Despres he creat un HDR 32bits i l'he convertit amb el mètode "Exposición y gamma" amb els valors Esposició=1,97 i gamma=0,86. El resultat era prou acceptable per treballar. Hi he aplicat una capa per incrementar el contrast general i després tota una serie de capes amb corbes i màscares per tractar el contrast de forma local, sempre en fusió "Luminosidad".

El pas a sRGB em disparava els vermells i la saturació. El to càlid de l'escena tampoc em venia de gust, així que he decidit afegir una corba per frenar els vermells a les ombres i he baixat la saturació general (-10).

Una vegada reduïda la imatge a la mida final, he enfocat amb el filtre "Paso Alto" (radi 1 píxel) + fusió "Luz fuerte".
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm

EntradaAutor: Sirius Data: ds. maig 30, 2009 1:53 pm

Bufff... quins màquines que esteu fets...

Jo les vaig descarregar, però soc incapaç de treure res decent comparat amb el que estic veient per aqui. Només he editat una d'elles i es clar, estan pensades per convinar-les... doncs en aquest cas hi havia sobreexposició als vidres..., també haig de confessar que mai de la vida he fet un HDR, no sabria ni com posar-m'hi :oops:

Tru, aquestes aberracions cromàtiques crec que son exclusives de la lent... Amb quin objectiu estan fetes?

Salutacions.
El meu Repte 52

Les meves fotos a FineArt
Sirius

Entrades: 1031
Membre des de: dg. maig 11, 2008 9:44 pm
Ubicació: Empordà- Costa Brava

EntradaAutor: joan trujillo Data: dg. maig 31, 2009 11:10 am

Sirius ha escrit:Bufff... quins màquines que esteu fets...

Jo les vaig descarregar, però soc incapaç de treure res decent comparat amb el que estic veient per aqui. Només he editat una d'elles i es clar, estan pensades per convinar-les... doncs en aquest cas hi havia sobreexposició als vidres..., també haig de confessar que mai de la vida he fet un HDR, no sabria ni com posar-m'hi :oops:

Tru, aquestes aberracions cromàtiques crec que son exclusives de la lent... Amb quin objectiu estan fetes?

Salutacions.

Home Sirius a tu ja et surten bé directament :lol: .
La òptica es una Canon 17-40 f4L que te bona anomenada.
joan trujillo

EntradaAutor: joanrosell Data: dc. oct. 07, 2009 1:53 am

Tru, tu deus voler això, no?
Imatge
He convinat les tres fotografies, la fosca per aprofitar els detalls de les llums de les finestres, la clara com a primer pla i la d'entremig per donar sensació de profunditat com a fons de la nau. Les llums del terra a la dreta i columnes les he tretes de l'exposició del mig.
joanrosell

Entrades: 342
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 10:37 am
Ubicació: St.LlorençSavall

Anterior

Torna a: Operació RAW

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants