Operació RAW febrer 2010

Cada mes, un RAW per remenar, experimentar, compartir i comentar.

Moderador: llorenC

Operació RAW febrer 2010

EntradaAutor: llorenC Data: dl. feb. 01, 2010 8:33 am

Us convidem PRIMER a llegir aquest missatge abans de processar les imatges que presenteu. La fotografia ens l'ha cedit el Jasdg i es tracta un arxiu CR2 de Canon. Per tal que us feu una idea, aquí podeu veure una mostra fent un revelat directe.

Imatge

L'autor ens demana única i exclusivament la vostra manera d’interpretar la fotografia, tractant de treure el màxim rendiment a tot el cromatisme i contrast, i intentant separar el cel de l'horitzó. Per tant es una situació complicada de resoldre.

Us podeu descarregar l'arxiu DNG des d'aquest enllaç.

Aquest cop no us demanem cap retall de la imatge ja que només en interessa el resultat general de la copia final.

Volem remarcar que és especialment interessant que expliqueu el procés que heu seguit per obtenir la imatge final. Les imatges han de fer 800 píxels d'amplada, sense marcs ni signatures i sense efecte zoom per tal de poder-les comparar el millor possible.

Envieu les vostres versions (tantes vegades com vulgueu) com a respostes en aquest mateix fil. En aquest missatge trobareu les condicions per participar a l'Operació RAW.

Aquesta edició de l'Operació RAW és la primera que modera en Llorenç. A partir d'ara els arxius seràn en format DNG i podeu enviar els RAW originals ( en format original de càmera - NEF, CR2, ORF...- a: ef.operacioraw@gmail.com

.....................................................................................................................

Nota: la fotografia pertany al seu autor, en Jasdg, a tots els efectes. Ens l'ha cedit exclusivament per l'Operació RAW i no és permès cap altre l'us, reproducció o difusió de la imatge original o qualsevol versió derivada de la mateixa sense autorització expressa de l'autor.
No feu bondat, que és avorrit.
I si us vé de gust mireu, les meves fotos
llorenC

Entrades: 975
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:29 pm
Ubicació: Sant Joan les Fonts

Re: Operació RAW febrer 2010

EntradaAutor: joanrosell Data: ds. feb. 06, 2010 12:49 am

Imatge
L'he revelat tal com raja. L'he oberta amb el PS i he aplicat corbes automàtiques. M'he ajuda del canal blau per fer la reserva de l'arbre. He fet una màscara del cel fent l'invers de la màscara de l'arbre i opacant la part de sota de la fotografia. He fet un altra màscara degradada de la part de la tanca per poder aclarir-la. He potenciat el cel passant la image a CMYK canviant el canal cian pel negre suavitzant-lo per enfosquir el cel. He jugat amb les tres màscares per aconseguir equilibrar els colors de les diferents zones i al final he enfocat obviant l'arbre de l'enfoc doncs a les branques es nota de seguida el perfil blanc en contrast amb el cel fosc.
He deixat la imatge a 900 d'amplada, donat que aquesta mesura surt diferent a dos apartats de les bases (800 i 900).
joanrosell

Entrades: 342
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 10:37 am
Ubicació: St.LlorençSavall

EntradaAutor: Pep Data: ds. feb. 06, 2010 9:19 am

Imatge

Ben poca cosa he fet. Remenat una mica al Lightroom, que per cert esta un pel subexposada i hi ha una mica de soroll. Després al PS, he duplicat la cap, l'he convertit a B/N i le fet com m'agradava en B/N i aquesta capa l'he aplicada en mode lluminositat, res mes.

A veure si s'anima la gent
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Porre Data: ds. feb. 06, 2010 11:31 am

Imatge

Veient les propostes presentades, he intentat generar una imatge ben diferent en quant al color.

El procès, molt i molt simple.

Obro el DNG al càmera RAW, li aplico ajustos automàtics i li pujo la temperatura de color a 9600ºK

Al PS duplico la capa del fons i la desenfoco gaussianament a tope. A aquesta capa li poso una fusió de "Superponer". Després, en un capa nova faig un dregradat lineal des del marge superior de la foto fins al primer terç de baix i també la fusiono per superponer, li baixo la tranparència fins a un 30%. Com que he notat que em quedava la part central-dreta del cel un pel clara, he creat una altra capa on he generat un degradat circular des del centre de la claror fins a l'extrem dret de la foto, i he fet el mateix que a les altres capes, fusionat amb "Superponer" i una transparència d'un 20%.

Després de reduir la foto a 800px horitzontals, passar-la a 8bits i convertir-la al perfil sRGB, he aplicat el focus magic amb un valor de 1 i amb una trasparència del 25%... després, guardar para web i dispositivos... pujar-la a la Galeria EF i publicar-la aquí...
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: atzu Data: ds. feb. 06, 2010 11:52 am

En el meu cas, el que he buscat és obtenir el màxim detall en el cel sense afectar gaire l'arbre, per tant treballar a nivell de seleccions, i zones i una gamma tonal general agradable.

Consideracions prèvies:
La presa de la fotografia no és massa bona perquè és molt fosca, és a dir, hi ha hagut molta informació que s'ha perdut ja només fent "clic" al disparador (vegeu l'histograma del raw molt concentrat a l'esquerra), la qual cosa ha comportat que surti molt de soroll durant el tractament, que s'ha hagut d'eliminar.

També veig, quan acabo el tractament que li falta detall a la part baixa de la foto, però no seria difícil de millorar-ho.

Ah, finalment, hi ha molt "xixuria" al sensor :)

Imatge
atzu
Amic d'EF

Entrades: 2206
Membre des de: dl. març 31, 2008 6:14 pm
Ubicació: Figueres

EntradaAutor: Jasdg Data: ds. feb. 06, 2010 6:53 pm

Lamento molt que aquest original que he aportat sigui de tan baixa qualitat i que el sensor de la meva càmera estigui ple de brutícia :cry: ... però jo tenia entès que això de la "operació raw" es tractava d'això, d'intentar treure el millor d'una imatge, encara que malauradament aquesta imatge té poca chicha per treure, oi?.

En fi, dit aixo, deixo les meves versions que són més del mateix intentant salvar els halos famosos que "espatllaven" el resultat que vaig mostrar a la Galeria i en el fil de paisatges i intentar treure el màxim partit de l'escena. El procés, capes de nivells per a les llums, per a les ombres, neteja de la brutícia, filtre per reduir el soroll, una mica d'enfocament i poca cosa més. La versió en B & N és la mateixa però desaturant directament amb una capa de saturació.

Imatge
Imatge

PD: Seria interessant que la propera operació raw es tractés d'un fitxer perfecte (histograma de llibre) per d'aquesta forma revelar-lo directament amb el CR i no fer res més. :twisted: ;)
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: llorenC Data: ds. feb. 06, 2010 7:45 pm

Jasdg ha escrit:
Lamento molt que aquest original que he aportat sigui de tan baixa qualitat i que el sensor de la meva càmera estigui ple de brutícia :cry: ... però jo tenia entès que això de la "operació raw" es tractava d'això, d'intentar treure el millor d'una imatge, encara que malauradament aquesta imatge té poca chicha per treure, oi?.

Home precisament és aixó lo maco de l'Operació RAW, arxius complicats, que donen feina i et fan rumiar

Jasdg ha escrit:
PD: Seria interessant que la propera operació raw es tractés d'un fitxer perfecte (histograma de llibre) per d'aquesta forma revelar-lo directament amb el CR i no fer res més. :twisted: ;)

Va qui en tingui un de ben xulo i volgui col.laborar que l'enviï a ef.operacioraw@gmail.com, serà benvingut.

I ara la meva aportació

Imatge

Al CR4 he ajustat la temperatura a 5200ºK he augmentat l'expo a 0.75 i els negres a +16

Al PS3 he duplicat la capa i he fet nivells automàtics, una capa d'equilibri de color ajustant les il.luminacions per trobar el color del cel que més m'ha agradat, una màscara de capa per aclarir el terra del primer terme i àpala, guardar per web cap a la galeria i aqui està.
No feu bondat, que és avorrit.
I si us vé de gust mireu, les meves fotos
llorenC

Entrades: 975
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:29 pm
Ubicació: Sant Joan les Fonts

EntradaAutor: Andreu Data: dg. feb. 07, 2010 11:41 pm

És el primer pic que particip en l'operació avere que trobeu del meu intent :roll:

Imatge

Divisió per zones en dues capes diferents, al cel: llum i contrast, mascara de capa amb un degradat de saturació. Al terra lluminositat i saturació. Finalment un filtre de llum.

Una coseta ben senzilla per estrenar-me.
Andreu

Entrades: 139
Membre des de: ds. nov. 22, 2008 2:43 pm
Ubicació: Palma, Mallorca

EntradaAutor: pesoj Data: dj. feb. 11, 2010 12:14 am

Imatge
tal i com demana l'autor de la foto, he intentat separa el cel d'el horitzo.
he fet un degradad del cel en camera raw i en ps un ajust de corves per marcar mes les montanyes del fons i una mica d'aclariment de la valla del devant i un lleuger enfoc per remarcar l'arbre
espero que sigui el que va veure el fotograf.
salutacions.
l'unica pega que tinc, es que desde'l neixer q'em faix vell.
pesoj

Entrades: 8
Membre des de: ds. ago. 23, 2008 1:59 pm
Ubicació: sant quirze del valles

EntradaAutor: Jasdg Data: dj. feb. 11, 2010 12:29 am

M'ha agradat veure les vostres interpretacions. No sabria dir qual s'aproxima més a la realitat que vaig veure en aquell moment, però personalment i mullant me, de moment, les interpretacions lliures que han fet Atzu i Pesoj són les que més m'atrauen. Gràcies a tots!
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

Següent

Torna a: Operació RAW

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 0 visitants