Operació RAW - setembre 08

Cada mes, un RAW per remenar, experimentar, compartir i comentar.

Moderador: llorenC

Operació RAW - setembre 08

EntradaAutor: espaifotografic Data: dl. set. 15, 2008 11:48 pm

Us podeu descarregar l'axiu NEF (RAW de Nikon) des d'aquest enllaç. Aquesta fotografia ens l'ha cedit l'Albert Torra i la va fer a Islandia, al salt d'aigua Svartifoss. Per que us feu una idea, us mostrem dues interpretacions de la fotografia pel propi autor.
Salt d'aigua de Svartifoss, tó càlidSalt d'aigua de Svartifoss, tó fred

Envieu les vostres versions (tantes com vulgueu) com a respostes en aquest mateix fil. En aquest missatge trobareu les condicions per participar a l'Operació RAW.

Nota: la fotografia pertany al seu autor, l'Albert Torra, a tots els efectes. Ens l'ha cedit exclusivament per l'Operació RAW i no és permès cap altre l'us, reproducció o difusió de la imatge original o qualsevol versió derivada de la mateixa sense autorització expressa de l'autor.
espaifotografic

Entrades: 844
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 9:21 pm

Re: Operació RAW - setembre 08

EntradaAutor: Pepcas Data: dt. set. 16, 2008 12:46 pm

Hola, ús deixo aquí la meva visió de la fotografia i una breu explicació del que he fet, no soc massa tècnic en la matèria del retoc em deixo portar molt per la intuïció a l'hora d'anar revelant. Les eines que he utilitzat son el Lightroom 2.0 per revelar, i el Corel PSP X2 nomes per re dimensionar la foto i passar-la per la funció de "Aclarar" amb un factor de 2.0 globalment a la foto.

Un cop analitzades les mostres que ens deixa l'autor, per el meu gust funciona millor els tons freds ja que tot es moll i hi ha molta humitat, tot i això he pujat la temperatura un pel 5700, He jugat amb el contrast per aconseguir mes detall al darrera de la cascada d'aigua, i també he utilitzat la funció de Recovery (valor=76) per trobar aquest detall.

He volgut jugar amb els tons groguencs de la molsa ja que trenca els colors de les pedres, en els canals taronja i groc els hi he donat uns valors de 46 i 82 respectivament a l'apartat de "luminance".

Això es tot, tant sols es la meva modesta visió i vull aprofitar per felicitar a l'autor de la foto !
Gràcies,

Imatge

PD: Ostres, potser no he fet alguna cosa be a l'hora de penjar la foto. He seguit les indicacions del fòrum. Ja em direu !
Pepcas

Entrades: 17
Membre des de: dl. set. 15, 2008 11:48 am
Ubicació: Sant Cebrià de Vallalta

EntradaAutor: Pep Data: dt. set. 16, 2008 4:24 pm

Aquesta es la meva versió.

Imatge

Primer he revelat el Raw al Lightroom, he anivellat segons el blanc de la caiguda d'aigua, no he mirat la temperatura de color, pràcticament no he tocar res més. Sortida Tiff a 16 bits i Adobe RGB. Un cop al PS l'he passat a LAB, he fet corbes als canals A i B i he aplicat una mascara d'enfoc a la L. L'he passat de nou a RGB, he fet corbes per zones, per donar mes volum i accentuar la sensació de mullat de les pedres. He enfosquit i aclarit zones, amb la eina "parche" he tapat el que m'han semblat unes taques als sensor, he fet un pel de saturació amb l'esponja a les zones de verd i finalment he aplicat una mascara d'enfoc amb la quantitat molt baixa i el radi molt alt. Ja està. La anava apujar a 900 però he vist que en Pepcas la ha penjat a 800 i així millor, que es veuen totes a la mateixa mida.
Al final podríem fer un show per veure-les totes juntes i veure quines son les preferències generals. Que us sembla?
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: dhubhe Data: dt. set. 16, 2008 6:33 pm

Hola,
Pep ha escrit:Al final podríem fer un show per veure-les totes juntes i veure quines son les preferències generals. Que us sembla?

A mi em sembla perfecte ;-)
Ja enyorava aquesta secció; el que he fet és el següent: tres revelats amb perfectraw, per combinar-los després amb enfuse; a continuació, amb el gimp, duplicar la capa, fer un ajust automàtic de nivells i mesclar al gust amb la capa inferior (mode normal); he passat el plugin velvia per saturar els colors i una màscara d'enfocament per lluminositat; li he ficat un marc gros simple de color negre perquè crec que l'afavoreix més (ho sento pels "detractors" dels marcs ;-) ). Finalment reducció per web i una suau màscara de desenfocament.
Imatge
Imatge
dhubhe

Entrades: 153
Membre des de: dt. abr. 08, 2008 12:20 am
Ubicació: Benicarló

EntradaAutor: Pep Data: dt. set. 16, 2008 7:22 pm

Hola Dhubhe m'he adonat que a les recomanacions per fer lo del Operació RAW, està escrit que les imatges es pugin a 900 px, ara canviaré la meva.

Si voleu fer lo de la presentació show seria convenient que tots la poséssim igual ( a 900 d'amplada). A mi personalment en aquesta ocasió m'agrada el marc que li has posat, però si vols fer una segona opció sense marc, només per la presentació... que et sembla?

Pep
Amic d'EF

EntradaAutor: joan trujillo Data: dt. set. 16, 2008 9:16 pm

Primer de tot dir que la foto està molt maca i ben exposada i es un gustasu treballar-hi.

El que he fet, basicament es processar el raw amb el Capture One amb el balanç de blancs original i pujant la saturació només.
Al PS, en modus 16bits, primer una "mascara de contrast" (aquella acció que comentavem aqui http://www.espaifotografic.cat/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=65), amb aixó ha quedat una imatge una mica com lletosa i plana de contrast pero s'ha recuperat detall de les roques sota l'aigua. Amb una corba he recuperat mes o menys el contrast original. Despres varies capes de corbes per anar pulint, una per exagerar l'efecte de mullat i altres per ajustar l'aigua.
I finalment una bona retallada per deixar el focus en la cortina d'aigua i una mica de deformació per que l'aigua quedes vertical.

Imatge
joan trujillo

Entrades: 2834
Membre des de: ds. març 29, 2008 11:50 am

EntradaAutor: dhubhe Data: dt. set. 16, 2008 10:13 pm

Hola,
Pep ha escrit:Hola Dhubhe m'he adonat que a les recomanacions per fer lo del Operació RAW, està escrit que les imatges es pugin a 900 px, ara canviaré la meva.

Si voleu fer lo de la presentació show seria convenient que tots la poséssim igual ( a 900 d'amplada). A mi personalment en aquesta ocasió m'agrada el marc que li has posat, però si vols fer una segona opció sense marc, només per la presentació... que et sembla?

D'acord, aquí està ;-) Salutacions
Imatge
dhubhe

Entrades: 153
Membre des de: dt. abr. 08, 2008 12:20 am
Ubicació: Benicarló

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dc. set. 17, 2008 9:45 am

Jo he optat per una versió BN tenyida amb un to blau ben potent (potser m'he passat, casi que sembla una cianotípia :D ) per potenciar la sensació de fred i humitat.

El revelat l'he fet amb el Lightroom v1.4 buscant contrastar al màxim sense perdre gaire detall a les ombres i mirant de marcar al màxim la cortina d'aigua. Per això, he aplicat un enfoc força generós.

Després, he continuat al Photoshop on he fet servir diverses capes de corbes per "pintar" les roques, enfosquint-les i aclarint-les segons la cara per fer més volum. El mateix he fet amb l'aigua del peu del salt, per destacar l'efecte de boirina on impacta l'aigua de la caiguda. Una capa amb el filtre "paso alto" en mode "lúz intensa" m'ha ajudat a perfilar les zones més brillants i els fils d'aigua, donant més sensació de mullena (crec).

Imatge
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm

EntradaAutor: Pep Data: dc. set. 17, 2008 2:20 pm

M'agrada molt el retall que hi has fet Truji, trobo que està molt be i no s'em va ocórrer, veus, aquí és on s'en aprèn. La teva Lopes també m'agrada força, sobretot el detall que hi has tret al salt d'aigua, el color potser si que està una mica massa pujat, però be. A veure si s'anima més gent que aquesta es la manera d'aprendren.

Pep
Amic d'EF

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dc. set. 17, 2008 4:18 pm

Una cosa que trobo en aquesta foto (atenció, TRC) és que la veig com "descentrada" cap a la dreta. Vull dir que, sense saber quina era la situació exacta (potser hi havia un McDonald, piles de residus radioactius i rates mortes a l'esquerra), penso que hagués distribuït la foto just a la inversa: l'aigua als 2/3 de la dreta (renunciant a part de les roques) i més "aire" per l'esquerra.
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm

Següent

Torna a: Operació RAW

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants