Operació RAW octubre 2010

Cada mes, un RAW per remenar, experimentar, compartir i comentar.

Moderador: llorenC

Operació RAW octubre 2010

EntradaAutor: llorenC Data: dv. oct. 08, 2010 10:08 pm

Primer de tot demanar de nou disculpes pel retard...
Aprofitant la resaca de l'estiu el company Sergi Vento ens proposa aquesta imatge, original de Nikon D-90, no ens demana res en concret, així que ... "imaginasión al poder"
De tota manera, que us sembla si hi posem com valor afeigit un revelat virat a sepia. És a dir un per lliure i un altre amb virat.
Per tal que us feu una idea aquí teniu un revelat directe:

Imatge

Us podeu descarregar l'arxiu DNG des d'aquest enllaç

Volem remarcar que és especialment interessant que expliqueu el procés que heu seguit per obtenir la imatge final. Les imatges han de fer 512 píxels d'amplada, sense marcs ni signatures i sense efecte zoom per tal de poder-les comparar el millor possible.

Envieu les vostres versions (tantes vegades com vulgueu) com a respostes en aquest mateix fil. En aquest missatge trobareu les condicions per participar a l'Operació RAW.

Podeu enviar els RAW originals ( en format original de càmera - NEF, CR2, ORF...- a: ef.operacioraw@gmail.com.
Tornem a tenir la caixa buida, així que si teniu alguna imatge que volgueu comartir ja ho sabeu...

Anem coixos de RAW's
.....................................................................................................................

Nota: la fotografia pertany al seu autor, en Sergi , a tots els efectes. Ens l'ha cedit exclusivament per l'Operació RAW i no és permès cap altre us, reproducció o difusió de la imatge original o qualsevol versió derivada de la mateixa sense autorització expressa de l'autor.
No feu bondat, que és avorrit.
I si us vé de gust mireu, les meves fotos
llorenC

Entrades: 975
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:29 pm
Ubicació: Sant Joan les Fonts

Re: Operació RAW octubre 2010

EntradaAutor: Jasdg Data: dg. oct. 10, 2010 2:27 am

Gràcies Llorenç i gràcies Sergi Vento per la teva aportació.
Jo he revelat en CR alineant el marc, passant a PS4 per fer nivells i enfocar. Res més.

Imatge Imatge

Per a la versió en sèpia, prenent com a base la imatge anterior, he passat a b & n seguint el "tutorial" de Laura i deixant la capa de relleno amb el color 776144 (crec). Després una nova capa de filtre de fotografia, sepia. Després he afegit una textura en mode multiplicar i una altra capa amb gra analògic en mode multiplicar però baixant l'opacitat a prop d'un 30%. A mi m'agrada més aquesta segona versió!

Edito per cambiar "sípia" per "sepia" :?
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: senseguitar Data: dc. oct. 13, 2010 6:24 pm

Hola companys, en primer lloc gràcies a llorenC per publicar el meu raw, en segon lloc disculpes a la resta per proposar un raw tan insípid, ho vaig proposar perquè no savia que fer per apanyar-ho i em semblava que podria estar bé (ahora no m'ho sembla), vaig provar de clonar les ombres però a la fi va ser un desastre, en aquesta ocasió he optat per a la versió en color revelar en camera raw tocant la lluminositat i les ombres i passar a photoshop com a objecte intel.ligent, duplicar-ho, intentar arreglar la perspectiva, sobreexponer en les zones de dintre la llotja (és la llotja de peix d'Alcanar) i després esborrar part del que havia sobreexposat per a que és note que és una llotja però no he esborrat la part del terra mullat del tot, fent una mena de L amb l'esborrament per a que és puga diferenciar del mar. Respecte al virat el que he fet ha sigut obrir una altra vegada camera raw des del objecte intel.ligent en photoshop i ficar-ho a escala de grisos jugant amb les tonalitats i els virats, després una altra vegada a photoshop on ja havia fet la resta que he modificat segon aquesta versió virada. No arribe a més, aquest raw em bloqueja.
Jasdg, m'agrada el virat que has fet, prenc nota d'allò del granulat analògic. No sé perquè em surt en petitó la versió sèpia! Ah, i l'he retallat una mica.

Imatge Imatge
Sergi.
senseguitar

Entrades: 27
Membre des de: dc. jul. 07, 2010 7:16 pm
Ubicació: Xert

EntradaAutor: miusicson Data: dj. oct. 14, 2010 2:41 pm

Sempre m'he preguntat com es passa una fotografia a sèpia però mai trobo el moment de buscar informació de com fer-ho. Potser ara seria el moment.
Algú té o sap d'algun enllaç amb algun tutorial per fer virats a sèpia?
Quin és aquest "tutorial" Laura que comenta en Jasdg?
||*|| Valentí ||*||
http://www.fotosmeteo.com
miusicson

Entrades: 160
Membre des de: dl. ago. 10, 2009 4:34 pm
Ubicació: Barcelona - Valls de Torroella

EntradaAutor: Jasdg Data: dj. oct. 14, 2010 3:17 pm

miusicson ha escrit:Sempre m'he preguntat com es passa una fotografia a sèpia però mai trobo el moment de buscar informació de com fer-ho. Potser ara seria el moment. Algú té o sap d'algun enllaç amb algun tutorial per fer virats a sèpia?

Bé, per virar a sepia hi ha diverses formes de fer-ho, una, per exemple com he fet jo, fer servir un filtre de fotografia sepia(és una opció de PS a: Capa> Nova capa d'ajustament> Filtre de fotografia> Ok> filtre sepia!. Una altra forma seria seguint el tutorial de la Laura que enllaço aquí.
(hi ha un moment que pots decidir si virar a qualsevol tonalitat) però hi ha més formes
Espero haver-te ajudat!
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: joanrosell Data: dj. oct. 14, 2010 3:49 pm

Veig que el tutorial de la Laura és complicat i a més a més hi manquen les imatges.
Jo viro les fotografies de la següent manera:
Partint d'una imatge en RGB o CMYK vaig a Imatge/Ajustaments/To i saturació.
Activo la casella colorejar i amb el To trio el color del virat (sèpia, blau, verd, etc..)
Amb Saturació el faig més o menys intens.
Amb luminositat puc aclarir o enfosquir, encara que prefereixo donar les llums i el contrast final a la fotografia des dels nivells o les corbes.
Així de senill.
joanrosell

Entrades: 342
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 10:37 am
Ubicació: St.LlorençSavall

EntradaAutor: gothalo Data: dj. oct. 21, 2010 5:25 pm

El meu resultat.

Imatge

Per arribar-hi fins aqui he seguit els seguets passos.
  • Al Camera Raw
    • Ajust del balanç de blanc a llum de dia
    • Recuperar llums altes amb Recovery = 21
    • Recuperar negres amb Fill light = 11
    • Ajustar el brillo a 33 y el contrast a 49
    • Pujar la Claritat y la Intensitat a 20
  • Al Photoshop
    • Una capa de nivells amb una mascara de capa que la apliqui a l'ombra del arbre, que estaba empastada
    • Conversió en blanc i negre. He pres com a punt de partida la preselecció filtre vermell i la he ajustat per buscar accentuar la diferencia entre els totxos i la zona ombrivola del aigua
    • Amb el blanc i negre, les teules quedaben amb una llum molt uniforme. hi he aplicat nivells per enfosquirles una mica i de pas donar-li's una mica de volum.
    • Una segona capa de blanc i negre, amb tots els controls a 0, mode de fusió color i amb la opció tint marcada amb el color per defecte, per fer el virat a sepia demanat en el exercici.
    • filtre paso alto per millorar l'enfocament
    • He vinyetejat la imatge amb una capa rellenada de gris neutre, en mode de fusió llum suau. amb un pincell negre amb la opacitat baixa, he pintat les cantonades per enfosquirles
    • Finalment he simulat el grà, amb una capa en mode fusio llum suau, li he fet un relleno (mays+f5) de color 50% gris, hi he afegit un flitre de soroll -> afegir soroll amb valor 14, gausia i monocromatic. finalment hi he aplicat a aquesta capa un desenfoc gaussià de 0.5
gothalo
Amic d'EF

Entrades: 1311
Membre des de: dj. nov. 20, 2008 12:34 pm
Ubicació: Vilanova del Camí

EntradaAutor: gothalo Data: dj. oct. 21, 2010 5:27 pm

miusicson ha escrit:Sempre m'he preguntat com es passa una fotografia a sèpia però mai trobo el moment de buscar informació de com fer-ho. Potser ara seria el moment.
Algú té o sap d'algun enllaç amb algun tutorial per fer virats a sèpia?

Una altra opció a part de les dites anteriorment es fer servir corves. et deixo una xuleta per com fer-ho. Tens el sèpia i altres opcions (gelatina de plata, cianotip, ...)
gothalo
Amic d'EF

Entrades: 1311
Membre des de: dj. nov. 20, 2008 12:34 pm
Ubicació: Vilanova del Camí

EntradaAutor: miusicson Data: dv. oct. 22, 2010 2:03 pm

Gràcies gothalo!
||*|| Valentí ||*||
http://www.fotosmeteo.com
miusicson

Entrades: 160