Consulta química

Aquí pots preguntar sobre tècnica fotogràfica o retoc de fotografies, Photoshop, programari lliure i tot allò que t'agradaria saber com fer. Si ja ho saps fer, explica'ns-ho!

Re: Consulta química

EntradaAutor: Pep Data: dj. abr. 07, 2011 7:08 am

Mes aviat jo també utilitzava com a revelador comercial el TMax, no se perquè em va sortir el Rodinal...

Lo del Massive Chart per l'Iphone va de conya, però es de pagament, 5,90 crec.

Lo de la gota ho vaig fer servir un parell de cops, però no veig que sigui gens fiable doncs es molt subjectiu fins on contes.

Un consell, que no s'ha dit, si encara heu de tirar el carret, es millor que el sobreexposeu. Si es 100 ASA, poseu-lo a 64 per exemple. Ve d'aquella típica frase "d'exposar per les ombres i revelar per les llums". Els fabricants tenen mania de fer-ho al reves, exposar menys i revelar mes i així surt amb més trempera, però es perd part de les ombres.

JordiPM quan vulgueu, Ghotalo, estas convidat i qui ho vulgui també, vull dir que podem disposar d'un laboratori i no crec tampoc que siguem gaires, per tant quan vulgueu.
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Porre Data: dj. abr. 07, 2011 8:12 am

Pep ha escrit:Lo del Massive Chart per l'Iphone va de conya, però es de pagament, 5,90 crec.

Lo de la gota ho vaig fer servir un parell de cops, però no veig que sigui gens fiable doncs es molt subjectiu fins on contes.

Jo he dit que l'aplicació és una passada, però no he parlat de preus... si t'interessa el tema, penso que 6€ tampoc és un preu que et faci tirar enrere... ;)

Pel tema de la gota, jo diria que sí que és fiable, amb una fiabilitat analògica. No és tan complicat (a mi no m'ho sembla, de moment) apreciar el punt on l'emulsió de la pel.lícula comença a enfosquir-se. A més, si dubtem entre 3 o 4 segons de marge no és massa problema perquè el resultat l'hem de dividir per 4. Si resulta que triga 40 segons o 42 tenim una diferència de revelat de 10 minuts o 10,5 minuts (no he dit que en la prova de la gota, al dividir per 4, el resultat són minuts de revelat) que moltes vegades entre que omples i buides el tanc de revelat és temps que assumeixes. També és cert que sempre he jugat amb marges més grans que els "oficials" perquè sempre he tingut tendència a diluir més el revelador del que marca el fabricant perquè al revelar plaques convé que sigui així pel major temps que s'empra en omplir el tanc i si el revelador és molt actiu podria generar taques. Més encara al revelar plaques 20x25!!. El TMAX proposa una disolició 1:4 i jo l'he diluit a 1:10 passant d'uns 4 minuts de revelat a 16 minuts. Amb 16 minuts tens força marge. Altra cosa és que pensis que vaig barbaritats però a mi em serveix.

Segurament, si revelés película de 35mm m'ajustaria als temps de revelat proposats pel fabricant de la pel.lícula i passaria de la gota...
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Pep Data: dj. abr. 07, 2011 9:25 am

Si si, es una passada i lo del preu ho deia com a curiositat, amb sembla que per la web no val res, oi? Lo bo apart de les combinacions de revelador i pel·licula es el temporitzador, es genial.

Lo ideal, encara que més complex i enrevessat (espero no espantar al Gothalo i al Jordi) es fer proves per veure la sensibilitat real de la pelicula i llavors per veure a quin temps s'ha de revelar, amb un cop de fer-ho en tens prou i ja sap que sempre has de fer allò. Es que lo de la gota em fa patir :D

Pep
Amic d'EF

EntradaAutor: Porre Data: dj. abr. 07, 2011 10:21 am

Pep ha escrit:Es que lo de la gota em fa patir :D

Jo ja he tingut varis atacs de gota i sé del que parlo, :lol: :lol:

La cosa és força senzilla, si es concreta aquesta trobada, em pesento(si puc) i fem un revelat convencional i un altre a partir de la prova de la gota... a mi em dona la tranquilitat de poder arribar a una conclusió del temps de revelat, sense tenir informació prèvia de la pel.lícula, de l'estat del revelador, de la seva disolució ni de la temperatura...

El que proposes més complex, és un calibrat de la pel.lícula amb la teva càmera i amb el teu sistema de revelat... alguna cosa aproximada al que seria la gestió de color dels sistemes digitals, no?
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: gothalo Data: dj. abr. 07, 2011 11:26 am

Pep ha escrit:Lo ideal, encara que més complex i enrevessat (espero no espantar al Gothalo i al Jordi) es fer proves per veure la sensibilitat real de la pelicula i llavors per veure a quin temps s'ha de revelar, amb un cop de fer-ho en tens prou i ja sap que sempre has de fer allò. Es que lo de la gota em fa patir :D

Home, una mica si que espanta, però entenc que això ja forma part del revelat avançat jo estic al nivell d'iniciació. Quan toqui, si es que hi arriba, ja hem preocuparé per aquest temes. De totes maneres aquest fil esta sent molt didàctic i agradable de llegir. Gracies a tots.

Pel que dieu de la mini trobada, jo m'hi apunto
gothalo
Amic d'EF

Entrades: 1311
Membre des de: dj. nov. 20, 2008 12:34 pm
Ubicació: Vilanova del Camí

EntradaAutor: Pep Data: dj. abr. 07, 2011 11:37 am

Ja podeu buscar un dia doncs i venir amb un carret exposat es clar. Si no en som gaires es podria inclús fer alguna copia en paper, que encara te més rollo ;)

:idea: A veure si surt algú més que tingui curiositat per veure-ho...

Pep
Amic d'EF

EntradaAutor: Albert Data: dj. abr. 07, 2011 2:30 pm

Sou una mica c.... M'esteu fent venir ganes de provar-ho. Tindré de desenterrar una vella Nikon que hi ha per casa, fa tan de temps que ja no se ni les prestacions que tenia.
I un cop ja tens el negatiu si no et vols acabar de complicar la vida amb el positivat, que s'hauria de fer? Amb que s'escaneja el negatiu?
Albert
Amic d'EF

Entrades: 306
Membre des de: dj. jul. 10, 2008 6:56 pm
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: QuimDasquens Data: dj. abr. 07, 2011 2:49 pm

Uf, a la fi trauré la pols a l'ampliadora i tornaré a omplir les cubetes...Si es que feu venir ganes de tornar a revelar a les fosques!
Salut!
--
Quim Dasquens
http://www.quimdasquens.com
QuimDasquens

Entrades: 585
Membre des de: dc. set. 02, 2009 9:30 pm
Ubicació: Caldes de Montbui

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dj. abr. 07, 2011 8:57 pm

Albert ha escrit:Amb que s'escaneja el negatiu?

Hi han diverses possibilitats: escànner especialitzat de pel·lícula, escànner pla amb possibilitat d'escannejar pel·lícula, fotografiar la pel·lícula sobre una taula de llum o similar, fer servir un adaptador-reproductor de diapos modificat o que admeti film sense muntar en marcs, fer escannejar (i potser revelar) la pel·lícula per algun laboratori (foto-r3 ho fan)...

QuimDasquens ha escrit:Uf, a la fi trauré la pols a l'ampliadora i tornaré a omplir les cubetes...Si es que feu venir ganes de tornar a revelar a les fosques!

Uf! Això sí que m'ho penso estalviar. Com a activitat pedagògica em sembla collonut, però com sistema de treball... Em temo que la meva relació química amb la fotografia es limitarà al revelat dels negatius. Després, escànner i més content que un gínjol! :D
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm

EntradaAutor: QuimDasquens Data: dj. abr. 07, 2011 9:19 pm

jejeje doncs tens raó jo disposo ala feina d'un escaner Flextight Precision II que, tot i no és la rapidesa personificada, em permet escanejar transparències, diapositives, negatius i, fins hi tot, opacs A4 amb molt bona qualitat. Ara el procés de positivat en paper amb ampliadora i cubeta és quasi màgic!
Salut!
--
Quim Dasquens
http://www.quimdasquens.com
QuimDasquens

Entrades: 585
Membre des de: dc. set. 02, 2009 9:30 pm
Ubicació: Caldes de Montbui

Anterior

Torna a: Això com es fa?

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants