M'estreno: Illa de Vrangö, Suècia

Ensenya'ns aquí les teves fotografies de paisatge, amb arbres o semàfors, natural o urbà... Tot el que abasta la vista!

M'estreno: Illa de Vrangö, Suècia

EntradaAutor: Arbernayco Data: dl. nov. 14, 2011 6:11 pm

Uns dies després de presentar-me, aquí va la primera foto que m'animo a posar. Es tracta d'una panoràmica de l'illa de Vrangö, al sud-oest de Suècia. Son 6 fotos en vertical.

Illa de Vrangö (Suècia), per Arbernayco

Sony A230 + 18-55 3.5-5.6 SAM a 18mm

Salutacions.
Arbernayco l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 14, 2011 8:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Arbernayco

Entrades: 157
Membre des de: dt. nov. 08, 2011 4:46 pm

Re: M'estreno: Illa de Vrangö, Suècia

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dl. nov. 14, 2011 7:55 pm

Hola Ernest! Una panoràmica molt maca, la veritat. Un "estreno" de categoria! Estaria bé que ens la ensenyessis una mica més gran per tal de poder-la apreciar "en tot el seu esplendor" ;)

Per exemple, pots provar a fer:
Codi: Selecciona’ls tots
[zoom size=40 title=Illa de Vrangö (Suècia), per Arbernayco]https://lh4.googleusercontent.com/-4yOUayl5a9w/TnYBQ6bWf-I/AAAAAAAACgY/NaxoeWyYENk/s1400/pano1def-2.jpg[/zoom]

Ja veuràs com guanya la cosa ;)

Només una petita crítica a la teva estupenda foto (aquí a EF en diem un TRC, és a dir, ToRraCollonada): em sembla que no vares anivellar perfectament la càmera. Per això l'horitzó es veu lleugerament corbat. De totes maneres, et costaria poc corregir aquesta distorsió en el processat. Per cert, quin programa fas servir per muntar les panos? Jo acostumava a fer servir el PTGui.
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Arbernayco Data: dl. nov. 14, 2011 8:30 pm

Hola, la veritat és que no m'hi havia fixat amb això que comentes :oops: És possible que hi hagi un error de paralatge, doncs està feta a mà.

Per a muntar panoràmiques faig servir el hugin, que és gratuït i em dona molts bons resultats, inclús amb panos de més de 20 fotos.

juanlopez4691 ha escrit:Estaria bé que ens la ensenyessis una mica més gran per tal de poder-la apreciar "en tot el seu esplendor" ;)

Per exemple, pots provar a fer:
Codi: Selecciona’ls tots
[zoom size=40 title=Illa de Vrangö (Suècia), per Arbernayco]https://lh4.googleusercontent.com/-4yOUayl5a9w/TnYBQ6bWf-I/AAAAAAAACgY/NaxoeWyYENk/s1400/pano1def-2.jpg[/zoom]

Ja veuràs com guanya la cosa ;)

Prenc nota, a la que m'acostumo a un codi me n'he d'aprendre un altre. El dia que s'unifiquin a tots els fòrums ho celebraré :lol:

Salut i gràcies per les observacions!
Arbernayco

Entrades: 157
Membre des de: dt. nov. 08, 2011 4:46 pm

EntradaAutor: gothalo Data: dl. nov. 14, 2011 8:36 pm

Molt bona panoràmica, un bon inici al fòrum. Jo també faig servir el hugin, es un programa que està força bé. Curiosament te un funcionament molt similar al que te el PTGui.
gothalo
Amic d'EF

Entrades: 1311
Membre des de: dj. nov. 20, 2008 12:34 pm
Ubicació: Vilanova del Camí

EntradaAutor: albert4vents Data: dl. nov. 14, 2011 9:17 pm

Felicitats per la estrena una bona pano amb la petita TRC que et comenta en lopez

gothalo ha escrit:Molt bona panoràmica, un bon inici al fòrum. Jo també faig servir el hugin, es un programa que està força bé. Curiosament te un funcionament molt similar al que te el PTGui.

tots dos funcionen amb el sistema panotools que és la base dels programes amb la diferència que el hugin és de codi obert i gratuït i el PTGui te una interficie més comoda.

salut
albert4vents
Amic d'EF

Entrades: 264
Membre des de: dl. març 22, 2010 10:06 pm
Ubicació: Vilafant

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dl. nov. 14, 2011 10:07 pm

Arbernayco ha escrit:Per a muntar panoràmiques faig servir el hugin, que és gratuït i em dona molts bons resultats, inclús amb panos de més de 20 fotos.

El Hugin està molt bé. El que passa és que en el seu moment vaig comprar el PTGui i la veritat és que mai m'he penedit gens. És un programa que ha anat millorant espectacularment versió darrera versió i no em sap greu pagar una quantitat de diners que em sembla raonable per una feina ben feta. Tothom te dret a guanyar-se les garrofes, oi? ;)
juanlopez4691
Amic d'EF

EntradaAutor: Pep Prats Data: dl. nov. 14, 2011 11:05 pm

Bona estrena i bona foto, felicitats.
D'això que diu en López de falta de nivell no en facis gaire cas :oops: :oops: :D , també podria ser que l'horitzó fos així, no ?
Pep Prats
Amic d'EF

Entrades: 708
Membre des de: ds. ago. 30, 2008 10:37 pm

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dl. nov. 14, 2011 11:15 pm

Je, je,je, jo també t'estimo, Pep Prats :lol:
juanlopez4691
Amic d'EF

EntradaAutor: Josep Data: dt. nov. 15, 2011 12:54 am

Primer que tôt, benvingut!!! No hi entec gaire de panoràmiques però aquesta em sembla collonuda, m'agrada tant la composició com la llum. feliciTats!
Josep
Amic d'EF

Entrades: 1451
Membre des de: dj. maig 15, 2008 12:48 am
Ubicació: Donostia

EntradaAutor: Jasdg Data: dt. nov. 15, 2011 10:58 am

Doncs si, Ernest, crec que amb aquesta primera ja estàs entrant per la porta gran!
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3514
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

Següent

Torna a: Llocs, indrets i racons

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants