La teva fotografia s'assembla...

Espai d'opinió i debat obert sobre fotografia i el que no és fotografia.

La teva fotografia s'assembla...

EntradaAutor: Porre Data: dl. gen. 16, 2012 12:20 am

A partir de la fantàstica fotografia penjada pel Josep, se'm planteja un dubte que ja ve de temps en cassos semblants.

Quan veiem una fotografia i diem obertament que ens recorda la d'un altre (normalment d'un gran fotògraf) mai se qualificar el comentari de positiu o de negatiu... vull dir si estem fent un elogi de la fotografia pel fet que te un aire a la d'un altre considerat important, o li estem dient que ha copiat o "s'ha inspirat" en una fotografia... Jo també he fet algun comentari semblant i sempre em quedo amb el dubte...

Què en penseu?
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

Re: La teva fotografia s'assembla...

EntradaAutor: Jasdg Data: dl. gen. 16, 2012 10:18 am

Penso que és un elogi dir alguna cosa així! És possible que en molts casos sigui la inspiració del moment i la mirada del fotògraf la que fa "imitar" o "copiar" l'escena, que segur ha vegades fins desconeixem. Aquest aire que indiquem en fer el comentari que ens recorda a alguna de les fotos o estils dels grans crec que sempre és en positiu.
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3514
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: Bicimann Data: dl. gen. 16, 2012 11:59 am

Jo només faig referències a obres reconegudes per expressar admiració, per que la foto publicada al fòrum em recorda quelcom, una certa atmòsfera per exemple.
Markus
R.e.f.l.e.x.e.s., En tàndem pels canals de reg, Altres mirades
Faig fotografía simple amb poca postproducció.
Bicimann
Amic d'EF

Entrades: 1667
Membre des de: ds. set. 27, 2008 11:34 am
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: noxeus Data: dt. gen. 17, 2012 1:14 pm

Pel que fa al meu comentari, vaig afegir que em recordava una altra foto encara que eren dos temes ben diferents. Així que difícilment podria tractar d'un plagio.Y per suposat el comentari era una valoració positiva.
De tota manera, penso que precisament en fotografia, que dues obres s'assemblin, no té res d'extraordinari i fins i tot ho veig acceptable. Una altra cosa seria que una volgués passar per l'altra. Per exemple: moltíssims retrats d'estudi tenen moltes coses en comú, molts bodegons o natures mortes també.
Portfoli | 500px | Blog
La nitidesa és un concepte burgès (H. Cartier-Bresson)
noxeus

Entrades: 1619
Membre des de: dv. des. 26, 2008 7:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: joan trujillo Data: dt. gen. 17, 2012 9:52 pm

Jo hi diria que depen de si la lectura de la foto es fa de la forma o del fons. En el primer cas doncs valen però a alguna o altra s'ha de semblar amb tanta foto com circula i tanta cultura visual que hem arreplegat darrerament :-). Quan el que es comenta son les sensacions que provoca potser ja sigui positiu, que una foto que causi algun efecte en el mon interior d'algú es una bona cosa em sembla.
joan trujillo

Entrades: 2834
Membre des de: ds. març 29, 2008 11:50 am
Ubicació: Vilassar de Dalt

Torna a: Fem bullir l'olla

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants