Acabada la segona trobada

Acabada la segona trobada

EntradaAutor: espaifotografic Data: dg. feb. 19, 2012 9:05 am

Ahir varem fer la segona trobada de càmeres de gran format. Esperem que tots els qui vareu assistir sapigueu molt més avui que ahir ;) i que tots els dubtes que s'us vagin plantejant estarem oberts a que ho pugueu solucionar des d'aquest fòrum.

Sembla que tot va sortir prou be, apart d'algun petit problema amb el paper positiu directe que pel que sembla és molt més critic del que esperàvem.

Vàrem anar a dinar a un lloc nou, que a partir d'ara és o farem els àpats dels tallers que anem fent. És realment bo, està molt a prop del Museu on fem els tallers, tindrem més varietat de plats per triar i a un preu més reduït que fins ara.

Aquí teniu unes fotos de la jornada d'ahir.

foto(8).JPG
foto(9).JPG
foto(10).JPG

L'última és d'en Toni Micó, que hem vist que n'ha penjat al Twitter, a veure si les podem veure a espaifotografic

https://twitter.com/#!/ToniMMico/status/171020034628521984/photo/1
Fitxers adjunts
foto(7).JPG
espaifotografic

Entrades: 844
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 9:21 pm

Re: Acabada la segona trobada

EntradaAutor: Porre Data: dg. feb. 19, 2012 12:38 pm

Per a mi va ser una molt bona jornada tot i arribar ben afònic casa... (encara em dura l'afonia) ;)

Tot i les dificultats per obtenir resultats excel.lents sobre el paper positiu directe, ens va anar molt bé per poder apreciar els resultats dels diferents exercicis que vàrem fer, a part dels retrats del final de la jornada que ens van servir per apreciar, entre altres coses, la gran qualitat i bellesa dels denenfocaments òptics en aquests formats.

Vam parlar de la teoria bàsica per enfrontar-se a aquestes megacàmeres, però l'aprenentatge real arrriba quan t'hi enfrontes unes quantes hores i vas entenent com respon. Inclús pels que no tinguin intenció de treballar amb aquestes càmeres, penso que els pot servir per poder aprofundir més, o tenir més consciència, dels prinicpis bàsics de la formació d'una imatge dins una càmera fotogràfica. A part d'altres consideracions més romàntiques, el control total sobre tots els aspectes d'una imatge fa que les càmeres flexibles de gran format ens ajudin a tenir més consciència del fet fotogràfic, cosa que, per a mi, és important per a fer una fotografia en qualsevol càmera.

Parlàvem del mercat de segona mà d'aquestes càmeres. Hi ha moltes opcions segon el tipus de càmera que vulguem, però una Sinar P2 (de les millors), per exemple es pot trobar a Ebay per 1000€. O si volem una càmera més modesta, sense haver d'invertir massa diners, també tenim l'ofertassa que va fer en Pito Estol.

Aquí us poso un enllaç dropbox del PowerPoint que va servir de base per la explicació teòrica. És molt similar al de l'anterior trobada, però hi ha alguns petits canvis i correccions.

I aquí el full de càlcul excel amb totes les calculadores per a treballar els diferents aspectes que vàrem comentar.

Qualsevol dubte, podeu fer servir aquest fil per plantejar-lo.

Moltes gràcies!
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Pep Prats Data: dg. feb. 19, 2012 7:46 pm

Porre, em sap greu l'afonia, ..això és que encara et prodigues poc en aquestes xerrades i és una pena.
Sigui com sigui, gràcies per voler compartir els teus coneixements i per fer-ho d'una manera tant didàctica.
I també moltes gràcies a en Pep i en López que es van sacrificar a carregar els xassís i revelar per tal que els altres poguéssim anar fent fotografies.
Us deixo amb algunes de les fotos que vaig anar fent durant el dia.
Salut.

123456789101112131415161718
Pep Prats
Amic d'EF

Entrades: 708
Membre des de: ds. ago. 30, 2008 10:37 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Jasdg Data: dg. feb. 19, 2012 8:33 pm

Doncs efectivament va ser una altra gran jornada perfectament organitzada per els companys de Ef que incloïen, a més, en aquesta ocasió, una altra dificultat afegida com va ser el tema del laboratori fotogràfic.
L'afonia de Joan Porredón no crec que fos pels crits que va haver donar al taller, perquè hem de ser francs va tenir una audiència que de seguida es va introduir al tema de les Càmeres de Gran Format. Gràcies Porre;)

Jo, de moment crec que no vaig a fer cap pas cap a les Càmeres de Gran Format i ho dic convençut perquè conec les meves limitacions. Potser quan em jubili, ja veurem. De moment m'ha servit, aquest taller i l'anterior per poder entendre com es pot treballar amb aquest tipus de màquines. Poder valorar, més si cap, els resultats d'aquests
fotògrafs que sí usaven, usen i usaran aquests aparells. realment és per admirar-los. Gràcies de nou a Ef i gràcies per la foto amb caràcter que m'he portat.

L'he escanejat amb el meu escàner "multifunció", però ni netejant el vidre he aconseguit evitar que apareguessin punts blancs. els he volgut treure a PS però no sé perquè, el fitxer (tif) generat no em deixava duplicar capa per fer-ho. ¿?

En fi, que gràcies per tot, companys.

1
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: Porre Data: dl. feb. 20, 2012 5:41 pm

Jasdg ha escrit:L'afonia de Joan Porredón no crec que fos pels crits que va haver donar al taller...

Efectivament José-Angel, no vaig haver de cridar gens, però vaig haver de parlar molta estona i tenia el coll una mica tocat... em vaig passar el diumenge tossint i aguditzant l'afonia... ;)
Porre
Amic d'EF

EntradaAutor: Jasdg Data: dl. feb. 20, 2012 9:09 pm

Porre ha escrit:
Jasdg ha escrit:L'afonia de Joan Porredón no crec que fos pels crits que va haver donar al taller...

Efectivament José-Angel, no vaig haver de cridar gens, però vaig haver de parlar molta estona i tenia el coll una mica tocat... em vaig passar el diumenge tossint i aguditzant l'afonia... ;)

Entenc que amb el " ;) " has entès el sentit! Gràcies de nou!
José-Angel Sáez-Díez G. --- Blog Jasdg
Qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra!
Jasdg
Amic d'EF

Entrades: 3515
Membre des de: dv. gen. 16, 2009 1:42 am
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat (BCN)

EntradaAutor: tonimic Data: dt. feb. 21, 2012 1:51 pm

Molt interessant la trobada amb les explicacions de'n Joan i tot l'arsenal de càmeres, objectius i accessoris disponibles. A mes a mes poder veure les imatges amb el paper positiu directe pel qual també tenia curiositat. Veure l'imatge al vidre esmerilat d'una càmera 20x25 o l'antiga de 18x24 es impressionant. Mercès i enhorabona.

IMG_7396.jpg
IMG_7398.jpg
IMG_7401.jpg
IMG_7404.jpg
IMG_7409.jpg
IMG_7414.jpg
IMG_7425.jpg
IMG_7427.jpg
IMG_7428.jpg
tonimic
Amic d'EF

Entrades: 13
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 1:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: edSELVA Data: dt. feb. 21, 2012 9:51 pm

M'han vingut molt bons records de la primera jornada a la qual vaig assistir!
Pep Prats, m'ha encantat el reportatge que has fet!!!
Segur que tots en vau treure molt bon partit, amb el llamp de professor que és en Porre ;) i veig que en Pep Mínguez també va dur el seu arsenal!
edSELVA
Amic d'EF

Entrades: 688
Membre des de: ds. maig 02, 2009 4:16 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: Pep Data: dj. feb. 23, 2012 11:38 am

Porre, creus que totes les fotos on es veu aquest tipus de desenfoc, com aquesta que es veu a l'article sobre en castro Prieto, esta fetes únicament amb Schiemplug, o hi ha alguna cosa més tipus PSplug :D ?

http://www.quesabesde.com/noticias/juan-manuel-castro-prieto-con-texto-fotografico,1_8533
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: Porre Data: dj. feb. 23, 2012 12:09 pm

Home, la fotografia que il.lustra la noticia s'hauria de veure a mida més gran per apreciar-la bé. En petit i amb la vista que em va fallant em sembla apreciar que el pla d'enfocament estaria alineat entre els tres personatges, però em sembla, dona la sensació, que el del mig no te el mateix focus que els dels extrems... podria pensar en algun tipus d'ajuda del PS però em semblaria estrany que una persona que viatja amb una càmera 20x25, entri en aquest joc... no sé... tu com ho veus?
Porre
Amic d'EF

Següent

Torna a: 2na Trobada Temàtica de Càmeres de Gran Format

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants