Street Photography, a la meva manera

Si et tira el retrat, les fotos de gent posant o fent, el reportatge social... Aquest és la teva secció!

Re: Street Photography, a la meva manera

EntradaAutor: noxeus Data: ds. març 10, 2012 8:55 pm

Toni No ha escrit:Hola !!
Be, em sap greu haver creat tant revol amb les meves imatges. Tinc la impressió que no he caigut gairebé per aqui.
...
Pero espero poguem tenir una relació prou respectuosa i amigable. Tot i tenir diferents visions i gustos ben diferents en aixo de la fotografia.

Cap revol. Simplement es un tema que interesa i les teves fotos han donat peu a debatre (que no es el mateix que discutir).
Relació: Segurament sí que podrem, especialment si no barregem raves amb fesols. I ho dic perquè si ens ensenyes unes fotos i confons una crítica a les teves fotos amb simpaties o antipaties personals, ho passaràs malament.

Toni No ha escrit:Vinga, veig que per aqui hi ha molt fan de fotografia francesa i L'instant decisif ...

Enhorabona noi! Quina perspicàcia. Portes mes i mig aquí i has arribat a percebre una cosa que jo en
una mica més de 3 anys no havia descobert. I segurament no descobriré perquè em temo que son imaginacions teves.
Portfoli | 500px | Blog
La nitidesa és un concepte burgès (H. Cartier-Bresson)
noxeus

Entrades: 1619
Membre des de: dv. des. 26, 2008 7:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Manelcom Data: ds. març 10, 2012 9:11 pm

Toni No ha escrit:Be, em sap greu haver creat tant revol amb les meves imatges. Tinc la impressió que no he caigut gairebé per aqui.

Toni no es tracta de cap revol, i molt menys de caure bé. Al meu comentari he especificat que no ho prenguessis malament si us plau.
Qualsevol comentari de la gent que compartim aquest fòrum respon a punts de vista que crec, son constructius. En fotografia el que queda clar es que cadascú dispara la seva càmera en el moment que te una percepció. Una emoció.
Un cop comparteixes la teva fotografia, ja estas buscant un public que pretens emocionar de la mateixa manera que ho vas sentir tu en aquell moment. Aquesta es la gran dificultat.
Però et demano un altre cop si us plau. No et frustris per cap opinió. Treu la part positiva i valora les critiques, es d'on mes s'aprèn. I tots els qui compartim aquest fòrum, jo el primer. Estem en aprenentatge continuu.
M'apassiona fer fotografies, i m'interessa el que fan els demés. Per això he dedicat un temps per criticar, des d'el meu punt de vista les teves fotografies. I ho faig des d'el màxim respecte. Això, jo crec que es el que has de valorar. ;)
Manelcom
Amic d'EF

Entrades: 64
Membre des de: dl. set. 07, 2009 6:49 pm
Ubicació: El Prat de Llobregat

EntradaAutor: Toni No Data: ds. març 10, 2012 9:22 pm

Toni No ha escrit:Vinga, veig que per aqui hi ha molt fan de fotografia francesa i L'instant decisif ...

noxeus ha escrit:Enhorabona noi! Quina perspicàcia. Portes mes i mig aquí i has arribat a percebre una cosa que jo en
una mica més de 3 anys no havia descobert. I segurament no descobriré perquè em temo que son imaginacions teves.

Ok, molt equivat estic doncs. Solsament, que un parell de personas han citat grans mestres de fotografia de carrer, i dient que s'estava perdent el sentiment delicat amb que solien fer les fotos...

Jo volia solsament, mostrar-vos, una foto que vaig fer, mes que res, per aportar una imatge, força diferent al que heu vist de mi. I en certa manera em recorda a algun instant decisif francés. Res mes.

He generalitzat, sorry
"Lately I've been struck with how I really love what you can't see in a photograph" -D.A

http://www.flickr.com/photos/44390991@N02
Toni No

Entrades: 27
Membre des de: ds. gen. 28, 2012 7:09 pm

EntradaAutor: Porre Data: ds. març 10, 2012 10:33 pm

Toni No ha escrit:...No se jo, si es cosa dels temps en que vivim, si la fotografia de carrer va cap a d'altres direccions, pero se m'han fet comentaris positius. Jo no se a qui creure'm...

A l'únic qui hauries de creure és en tu mateix. Nosaltrem podem valorar més """objectivament""" les teves imatges perquè no tenim cap mena de vincle emocional amb tu, mentre que als altres que et coneixen tenen molta més informació que poden condicionar la seva valoració. Les valoracions dels altres només són això "valoracions" però el projecte és teu i ets tu qui la de defensar... mentre siguis sincer i honest et serà més fàcil defensar-les. El més important és saber que mai podem agradar a tothom, però sí que ens hem d'agradar a nosaltres mateixos que, en el fons, som amb qui hem de compartir totes les hores del dia.... ;)

Ah, i sobre l'instant decisiu... quanta literatura!!
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Pep Data: dg. març 11, 2012 8:09 am

Be, em sap greu haver creat tant revol amb les meves imatges. Tinc la impressió que no he caigut gairebé per aqui.

Pero espero poguem tenir una relació prou respectuosa i amigable. Tot i tenir diferents visions i gustos ben diferents en aixo de la fotografia.

Cap revol Toni i tot al contrari, si no haguessis caigut be no t'haguessin fet cas, diria jo ;)

Però no t'ho has de prendre malament (potser estic equivocat eh), aquí cadascú opina lliurament i no hi ha cap història rara. Els que ja hi portem temps, en algun moment segur que no hem estat d'acord amb tots els altres, i ens ho hem dit i potser fins i tot hem discutit ( ara fa temps que no hi ha cap trifulca :lol: ) i no passa pas res.

A mi la fotografia de carrer no m'apassiona, per això no he opinat sobre les fotos, però m'ha assemblat simpàtic l'escrit d'en Noxeus, per això ho he dit, però no et creguis que m'he posicionat a favor o en contra de ningú eh.

Has vist l'entrevista de'n Navia? Segur que t'agradarà, ah i parla sobre l'HCB, no precisament massa be i segur que molts estem d'acord amb el que diu...

Aquí la tens

I no deixis de penjar fotos perquè als altres no els hi puguin agradar, és el que te aquest fòrum, que lo del Beautiful colors, nice composition no s'acostuma a dir gaire :D
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: juanlopez4691 Data: dg. març 11, 2012 1:37 pm

Toni, les teves imatges no han provocat cap problema. Senzillament, han encetat un debat, un saludable intercanvi d'opinions, sense que s'hagi perdut en cap moment les formes i el respecte, diria jo. Com ja t'ha comentat en Noxeus, jo també crec que seria un error que pensessis que les opinions expressades són quelcom més que això. No veig per on has de trobar indicis de no haver "caigut gaire bé". Penso que lligar una cosa amb l'altre no té gaire sentit ni fonament. Com ja et varem dir al fil de salutacions, ets ben rebut i estem encantats de comptar amb un nou company.

Si cal tenir en compte que, no sabria dir ben bé per què, a EF no es practica gaire l'esport dels afalacs socials. Aquí ens portem la contraria i comentem el que no ens convenç tant com assenyalem el que ens agrada de les fotos dels companys. Evidentment, aquestes coses van a gustos i depen molt del que cadascú busqui. Segurament hi ha qui no es trobaria gens còmode. A mi, la veritat, m'agrada molt més aquesta sinceritat, encara que a cops pugui ser difícil de pair.

A qui t'has de creure? Doncs ni a nosaltres, ni als profes, ni a la familia, ni als amics, ni tot el contrari... Com ja t'ha dit el Porre, només et pots fer cas a tu mateix. Ets tu qui ha de triar el teu camí i amb quines sabates el vols fer. Ara, això només funciona si mantens viu l'esperit auto-crític, esquives l'auto-complaença i et preguntes constantment si no podries anar una mica més enllà. Que t'apassioni la fotografia de carrer és fantàstic, doncs la passió per alguna cosa és un element indispensable per dedicar-hi totes les ganes, temps i energia que calen per fer-te una veu pròpia.

Toni no ha escrit:veig que per aqui hi ha molt fan de fotografia francesa i L'instant decisif .

M'agrada HCB, Doisneau i altres per l'estil. Però també m'agraden Winogrand i moltíssim el Matt Stuart, Martin Parr, Elliot Erwitt o en Daido Moriyama, per dir alguns de no tant "afrancesats" ;-)

Maca la foto del petó, té un regust força parisenc ;)

Sincerament, espero que les opinions en contra i les crítiques no siguin motiu per que deixis de participar i compartir amb nosaltres les teves fotografies.
Les coses no són tal com les veus, sinó tal com te les mires.
juanlopez4691
Amic d'EF

Entrades: 3717
Membre des de: dl. feb. 04, 2008 10:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: gothalo Data: dg. març 11, 2012 2:12 pm

ostres toni, em penso que has tastat el costat amarg de aquesta casa. Com has pogut veure, aquí la sinceritat es la tònica habitual en els comentaris. Al igual que les critiques, les lloances tampoc es fan per que si. T'asseguro que quan aquests ogres et feliciten per una foto, ho fan des del fons del seu cor i la satisfacció que es sent omple més que 1.000 comentaris de tipus "beautifull collors nice composition" rebuts al flickr.

jo no he dit res de les fotos. les hi ha que les trobo interessants, com la quarta o la cinquena de la serie, aquesta per el pla poc habitual. També hi ha alguna, com la darrera, que no em diuen res.

fotografiar el entorn es una activitat en la que cadascú ha de aplicar el mateix respecte amb el que t'agradaria que et tractessin a tu altres fotògrafs. Donant la volta a la teva pregunta, T'agradaria ser el protagonista de les teves fotografies? Si la resposta es afirmativa, cap problema, si es negativa, millor no la ensenyis.
gothalo l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 17, 2012 3:04 am, en total s’ha editat 1 vegada.
gothalo
Amic d'EF

Entrades: 1311
Membre des de: dj. nov. 20, 2008 12:34 pm
Ubicació: Vilanova del Camí

EntradaAutor: moneypenny Data: dv. març 16, 2012 10:20 am

Aishhh Toni, en castellà dirien allò de "con la iglesia hemos topado" ! Et vaig a donar la meva opinió personal que segur que no agradarà a molts però es el que penso. Fa mooolt temps que no pujo fotos a cap fòrum i principalment perquè no em dedico a fer fotografia de retrats, ni paissatjes ni macros a no ser que la ocasió la pintin calva, a mi m'agrada la foto d'acció, de moviment, el aquí te pillo aquí te mato i el que més faig es fotografia esportiva d'esports minoritaris i streetphoto, dos modalitats difícils d'entendre per molts o de mirar perquè l'esportiva no se la miren gaire a no se que surti un Messi o un Alonso i la StreetPhoto perquè provoca reaccions com aquestes, no tothom entén que coi fotem al carrer fent fotos a la gent i si algú et pot valorar les teves fotografies hauria de ser gent que realment estiguin implicats amb aquests tipus de fotos, si no.. Estaràs donant explicacions tot el dia.
En quan a les fotografies jo no sóc ningú per criticar, no sòc professional, sóc autodidacta, he aprés buscant informació a la web dia a dia i penso que tothom ha de fer el que li agradi i com li agradi sempre dintre d'uns limits que en el cas del street son molts. Ja que demanes opinió jo et diria que el primer que em crida la atenció en aquestes fotos es que quasi be tothom està d'esquenes, es clar que jo també en he fet alguna amb gemt que surt d'esquenes, pero si puc evitar-ho ho evito, diguem que m'agrada més veure expressions i procurar que la foto digui alguna cosa, que capti un moment especial, diferent, de tendressa, d'emocio no se, que em digui algo que provoqui fer la foto, i en aquestes em falta una mica aquests tipus d'emoció ( i segur que moltes de les meves tampoc la tenen ehhh, que es força dificil clavar-la i sobre tot que ho transmetin als demés) No se quin objectiu utilitzes però totes em donen sensació de llunyania i un dels requisits de la foto de carrer es que t'impliquis en el entorn, en la foto, i això només es pot aconseguir amb objectius curts ( jo vaig amb una X-100 , 23 mm.), es fotut .. Perquè t'has de situar molt a prop de l'acció i això vol dir "tenir pebrots" parlant clarament . En quan els comentaris, la meva opinió es.. La del nudista segurament no l'hagués fet , si be no se li veu la cara .. Els problemes venen si aquesta persona veu la foto i s'ofén , jo m'emprenyaria la veritat, encara que es cert que tampoc ell s'amaga, està just a sota del que penso que es un passeig maritim, no se si de Barcelona, o sigui que molts problemes no crec que tingui .. Els nens , jo procuro no fer-les, però en he fet , sobre tot si estan o participen en espectacles, o festivals públics i ajuden a entendre una mica l'ambient que hi havia , si no.. Procuro que no se'la hi vegi la cara.. O sigui no em dedico a fer retrats perquè si dels nens, procuro que siguin part d'un escenari , però ja et dic que si puc els evito, també procuro evitar els indigents tot i que penso que de vegades seria necessari per denunciar una situació, no se, el tema també es dels que quemen.
Be, això es el que penso, el tema podria ser mooooolt llarg, però aquí et deixo la meva humil opinió.. Com sempre ..fent amics, jajajaja
moneypenny

Entrades: 124
Membre des de: dc. abr. 09, 2008 11:23 am
Ubicació: Vilassar de Dalt (BARCELONA)

EntradaAutor: moneypenny Data: dv. març 16, 2012 2:49 pm

Uissssh ara me'n adono que he comentat i només havia vist la primera pàgina dels comentaris, en hi han que no tenen desperdici.. quan tingui una mica de temps .. tornaré .
moneypenny

Entrades: 124
Membre des de: dc. abr. 09, 2008 11:23 am
Ubicació: Vilassar de Dalt (BARCELONA)

EntradaAutor: Toni No Data: ds. març 17, 2012 3:31 pm

Hey Moneypenny, merci per el teu comentari... !!! I gracies també als que heu comentat anteriorment.

Respecte a aspectes técnics que comentaves, jo uso un 17-50. En la majoria de fotos, la DF volta els 24, que es una que intento mantenir, ja que m'agrada l'efecte d'angular, i em permet com a mi m'agrada mostrar força l'entorn.
No soc gens fan de teleobjectius !!
Els subjectes semblem llunyans, pero aixo es perque la DF es curta, perque al disparar recordo que en molts casos estava a un parell de metres solsament.

A mi m'agrada molt també quan aconsegueixes retratar gent expressiva, pero la majoria no ho son,o simplement no necessito els rostres per a que la foto em digui algo mes... Imagino que per aixo en algunes la gent apareix d'esquenes. I a dir la veritat, son fotos que per a mi son per aquest motiu interessants ja que es crea un minim de incognita i curiositat.

Per exemple, a mi la del pare amb les filles, primer em va atraure per el color, "rosa". I que de fons es veu el mar.
Despres ja, em vaig fixar en els personatges, i em va semblar una foto entranyable, un pare amb les 3 filles (o potser no son filles...)
Em vaig crear una petita historia, i encara em segueixo preguntant on esta la mare...
"Lately I've been struck with how I really love what you can't see in a photograph" -D.A

http://www.flickr.com/photos/44390991@N02
Toni No

Entrades: 27
Membre des de: ds. gen. 28, 2012 7:09 pm

Anterior

Torna a: Gent, persones i personatges

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants