Aquest es un tema que a sortit alguna vegada més. Et diré el mateix que he dit altres vegades, encara que no m'agradaria que et condicionés ni et molestés, és només això, una opinió particular.
Comprenc que algú que es compra una Leica o una Hassel vulgui que es sàpiga (no ho comparteixo) o que si aquella imatge va ser feta amb pel·licula Velvia, que donava aquells tons saturats característics, potser llavors tingui un cert sentit incloure alguna dada que ajudi a analitzar la foto.
Però avui en dia que hi ha molts tipus de sensors i cadascun amb un factor de retall diferent, no serveix de gaire que et diguin: CanonxxX3 (compacta) objectiu 4,3mmm f/3,4, agú en pot treure alguna conclusió d'això?
Potser en el cas de fotos com les de l'Alex Alonso, macros amb molt desenfoc, vulguis saber amb quin objectiu o quin diafragma s'han fet, però llavors potser faltaria la distància al subjecte, que també seria un factor determinant, o si ha utilitzat flash o reflector que també seria important.
Encara que sigui una opinió generalitzada entre els que comencen, penso que no serveix de gaire que es diguin les dades exif quan son fotos fetes amb objectius normals, teles o angulars o quan a una foto se li han fet manipulacions abans d'ensenyar-la o quan es veu a unes determinades dimensions, obligades pel mètode que utilitzem en contes de veure una bona còpia de paper.
Però ni en aquest darrer cas tampoc, si vas a veure una exposició de fotografia com la que varem anar dijous passat, on hi havia una copia que potser feia 2,5x1,5mt. Podria dir que fins i tot em va emocionar aquella imatge fosca però amb tants matisos on el moment del dia es determinant, la llum esta posada amb molta mestria i on res era casual, amb aquella mena de teatralitat que caracteritza les fotos del Crewdson...
... tot i això, en cap moment se'm va passar pel cap dir-li al vigilant: Com es que a l'etiqueta de la pared no hi figuren les dades exif ?
No importa, importa la foto... i el títol pot ser important o no (es un altra discussió), però si son únicament dades, sense cap referència al lloc o al que vol l'autor que veiem, em sobta, ho sento...