Blanes (Costa Brava)

Ensenya'ns aquí les teves fotografies de paisatge, amb arbres o semàfors, natural o urbà... Tot el que abasta la vista!

Blanes (Costa Brava)

EntradaAutor: PBiC Data: dc. març 21, 2012 11:18 am

Posta de sol des de el castell de Sant Joan.
Fitxers adjunts
Blanes.jpg
Nikon D-700/Nikkor 14-24 f-2.8 Afs
El secret d'una bona fotografia, que posseeixi qualitat estètica, estreba en el seu realisme.
Renger-Patzsch.( Bauhaus)
PBiC

Entrades: 61
Membre des de: dl. gen. 31, 2011 3:51 pm
Ubicació: La Selva

Re: Blanes (Costa Brava)

EntradaAutor: Bicimann Data: dj. març 22, 2012 9:38 am

M'agrada la symetria descompensada i els contrastos amagats. Hi ha algú més que els veu :?:
Markus
R.e.f.l.e.x.e.s., En tàndem pels canals de reg, Altres mirades
Faig fotografía simple amb poca postproducció.
Bicimann
Amic d'EF

Entrades: 1667
Membre des de: ds. set. 27, 2008 11:34 am
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Pep Data: dv. març 23, 2012 11:45 am

Des que vares escriure que la miro, el contrastos amagats ja els vaig veient però la symetria descompensada se'm està resistint. La foto no em motiva gaire i el que trobo més misteriós és el títol ;)
http://www.pepminguez.com

Sets, vuits i cartes que no lliguen
Pep
Amic d'EF

Entrades: 5898
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:17 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

EntradaAutor: PBiC Data: dv. març 23, 2012 6:23 pm

Pep ha escrit:Des que vares escriure que la miro, el contrastos amagats ja els vaig veient però la symetria descompensada se'm està resistint. La foto no em motiva gaire i el que trobo més misteriós és el títol ;)

En que el trobes misteriós el titol??
El secret d'una bona fotografia, que posseeixi qualitat estètica, estreba en el seu realisme.
PBiC

EntradaAutor: Pep Data: dv. març 23, 2012 6:39 pm

Be, més que misteriós es poc clar, es que jo també tinc una Nikon D-700 i no s'assembla de res a la teva.

Es que la foto es una posta de sol a Blanes i sembla que el títol hagi de ser això i no pas una altre cosa. Vaja, em sembla a mi, amb tots els respectes...

Era una petita broma eh ;)

Pep
Amic d'EF

EntradaAutor: PBiC Data: dv. març 23, 2012 8:12 pm

Pep ha escrit:Be, més que misteriós es poc clar, es que jo també tinc una Nikon D-700 i no s'assembla de res a la teva.

Es que la foto es una posta de sol a Blanes i sembla que el títol hagi de ser això i no pas una altre cosa. Vaja, em sembla a mi, amb tots els respectes...

Era una petita broma eh ;)

Home Pep, suposo que els títols un els posa allà on vol, no? dit això, m'agradaria que en cada fotografia o captura i figurés la maquina i l'òptica, i la pel.lícula, si es el cas.
PBiC

EntradaAutor: Bicimann Data: dv. març 23, 2012 9:28 pm

Trobo que les "masses" de la foto estan ben repartides: cel, mar i terra. Les línies separadores fan casí una "T". Els contrastos entre la massa marítima i la terrestre, entre el cel ben llis i el fullam rugós. La descompensació que no perjudica la foto es per mi el sol. Una foto ben tranquila que m'ha transportat cap a una tarda d'estiu, mirant el paisatge i gaudint d'una lleugera brisa marina. :D
Markus
R.e.f.l.e.x.e.s., En tàndem pels canals de reg, Altres mirades
Faig fotografía simple amb poca postproducció.
Bicimann
Amic d'EF

Entrades: 1667
Membre des de: ds. set. 27, 2008 11:34 am
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Porre Data: dv. març 23, 2012 11:41 pm

PBiC ha escrit:...m'agradaria que en cada fotografia o captura i figurés la maquina i l'òptica, i la pel.lícula, si es el cas.

Si és una qüestió de gust personal, no hi ha res a dir, però si hi ha algun altre motiu que justifiqui el teu desig m'agradaria que l'argumentessis perquè, personalment, no crec que aporti res a la fotografia saber en quin objectiu, càmera i rodet s'ha fet... vull dir que no crec que aporti massa als demés, encara que per a un mateix pot ser útil per varis motius...
Porre
Amic d'EF

Entrades: 2468
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:45 pm
Ubicació: Cervera (La Segarra)

EntradaAutor: Pep Data: ds. març 24, 2012 8:12 am

Aquest es un tema que a sortit alguna vegada més. Et diré el mateix que he dit altres vegades, encara que no m'agradaria que et condicionés ni et molestés, és només això, una opinió particular.

Comprenc que algú que es compra una Leica o una Hassel vulgui que es sàpiga (no ho comparteixo) o que si aquella imatge va ser feta amb pel·licula Velvia, que donava aquells tons saturats característics, potser llavors tingui un cert sentit incloure alguna dada que ajudi a analitzar la foto.

Però avui en dia que hi ha molts tipus de sensors i cadascun amb un factor de retall diferent, no serveix de gaire que et diguin: CanonxxX3 (compacta) objectiu 4,3mmm f/3,4, agú en pot treure alguna conclusió d'això?

Potser en el cas de fotos com les de l'Alex Alonso, macros amb molt desenfoc, vulguis saber amb quin objectiu o quin diafragma s'han fet, però llavors potser faltaria la distància al subjecte, que també seria un factor determinant, o si ha utilitzat flash o reflector que també seria important.

Encara que sigui una opinió generalitzada entre els que comencen, penso que no serveix de gaire que es diguin les dades exif quan son fotos fetes amb objectius normals, teles o angulars o quan a una foto se li han fet manipulacions abans d'ensenyar-la o quan es veu a unes determinades dimensions, obligades pel mètode que utilitzem en contes de veure una bona còpia de paper.

Però ni en aquest darrer cas tampoc, si vas a veure una exposició de fotografia com la que varem anar dijous passat, on hi havia una copia que potser feia 2,5x1,5mt. Podria dir que fins i tot em va emocionar aquella imatge fosca però amb tants matisos on el moment del dia es determinant, la llum esta posada amb molta mestria i on res era casual, amb aquella mena de teatralitat que caracteritza les fotos del Crewdson...

... tot i això, en cap moment se'm va passar pel cap dir-li al vigilant: Com es que a l'etiqueta de la pared no hi figuren les dades exif ? :shock:

No importa, importa la foto... i el títol pot ser important o no (es un altra discussió), però si son únicament dades, sense cap referència al lloc o al que vol l'autor que veiem, em sobta, ho sento...

Pep
Amic d'EF

EntradaAutor: PBiC Data: ds. març 24, 2012 12:05 pm

Pep, en cap moment he dit que tinc o comprat tal maquina, cosa que tu si, i això de començar, no voldria fer un catàleg d'experiències, porto més de 40 anys amb la fotografia, en varis formats, i se el que costa fer fotos a alta muntanya amb amb 6x6 i 6x7, i això es important saber-ho, per a mi. Ho sento.
PBiC

Següent

Torna a: Llocs, indrets i racons

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants